י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חילוקי דעות חריפים

פרסום ראשון: ליצמן יזם פתרון למשבר הדיור; דרעי וגפני מתנגדים בתוקף

היוזמה שביקש שר השיכון לקדם בישיבת המשלה השבועית בדרך לפתרון משבר הדיור, נבלמה דווקא על ידי חבריו להנהגת הסיעות החרדיות דרעי וגפני • ראשי הסיעות יפגשו היום בשעה 16:00 • גפני ל'בחדרי': "אי אפשר להביא תוכניות כאלה בלי לתאם" • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: ליצמן יזם פתרון למשבר הדיור; דרעי וגפני מתנגדים בתוקף
יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: חילוקי דעות בצמרת ההנהגה החרדית לגבי הדרך לפתרון משבר הדיור שמשפיע בעיקר על זוגות צעירים בני המגזר החרדי. בעוד שר השיכון יעקב ליצמן הביא פתרון לישיבת הממשלה, חבריו להנהגה, השר אריה דרעי וחבר הכנסת משה גפני הביעו התנגדות לתוכנית ובלמו את הדיון בממשלה.

מהפרטים שנחשפים כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, ביום חמישי האחרון הופתעו שניים מראשי הסיעות החרדיות - השר אריה דרעי ומשה גפני - לגלות כי בסדר היום של ישיבת הממשלה השבועית תעלה הצעת מחליטים שיזם שר השיכון יעקב ליצמן בהצעה לקדם את בניית העיר כסיף שמיועדת לציבור החרדי.

בהצעת המחליטים הנחשפת כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, הוצע להקים "יישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי - כסיף". מדובר בהצעה על הקמת יישוב באזור צומת תל ערג שבנגב, ועיקרה בניית 215,000 יחידות דיור עד לשנת 2040, כשהתוכנית היא לאכלס בעיר בין 100,000 ל 125,000 נפש במהלך השנים הקרובות.

חבריו של ליצמן, השר דרעי וחבר הכנסת גפני הביעו התנגדות ליוזמה, ודרשו מהשר ליצמן להסיר את התוכנית מסדר היום של הממשלה, עד לאחר שיקיימו דיון ביניהם על יעילות התוכנית. היום (שני) בשעה 16:00 הם צפויים להיפגש בלשכת שר הפנים דרעי כדי לדון בנושא ולבחון את המשך הפעילות.

ההתנגדות של ראשי הסיעות החרדיות נובעת מכך שמדובר בתוכנית גרועה לטענתם לעומת תוכניות אחרות שעלו לאורך השנים, והחשש הוא שאישור של כסיף ימנע קידום יוזמות אחרות, כך שמשרדי הממשלה יסברו כי אין צורך להביא עוד פתרונות אחרי שאושרה הקמתה של העיר כסיף.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר לנו יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני: "מדובר בתכנית שמשפיעה על כל חלקי הציבור החרדי, אי אפשר להביא תוכניות כאלה בלי לתאם איתי כנציג ציבור "דגל התורה". גם השר דרעי התקשר אלי בנושא" אמר גפני, "ביקשתי מהרב ליצמן להוריד את הנושא הזה מסדר היום עד שנשב כולנו ונקבל החלטה שמקובלת על כולם".

גפני מוסיף ומסביר את התנגדותו לתוכנית: "אני בכלל מתנגד ל"פיתרון" הזה שנקרא כסיף, יש את חריש, יש מקומות אחרים שעלו על הפרק, לדחוק את מצוקת הדיור החרדית לכסיף הרחוקה זה לא פתרון ואני מתנגד לזה". יו"ר דגל התורה מציין עוד כי "קבענו ישיבה להיום עם השר ליצמן ועם השר דרעי, נשב כולנו ונקבל החלטות בעניין לטובת הציבור".

גם סגן השר מאיר פרוש הביע התנגדות לתוכנית בכסיף. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "כסיף לא יכול להיות פתרון עכשווי. מי שמציע כעת את כסיף גורם לכך שהציבור החרדי לא יקבל כלום כעת שיכול להקל על מצוקת הדיור".

משבר הדיור יעקב ליצמן משה גפני כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד