י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בא לנער את האבק

תזוזות בשמאל: ח"כ יאיר גולן התפקד למרצ

ימים ספורים לאחר שחבר הכנסת יאיר גולן אמר על מפלגת מר"צ "מתעקשת להישאר מפלגה קטנה בדלנית וטהרנית, אין בה אנרגיות, אין בה תאווה לשלטון, או להיות חלק מהשלטון" היום הוא מודיע על התפקדותו למפלגה

תזוזות בשמאל: ח"כ יאיר גולן התפקד למרצ
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שדחק את עיסאווי פריג' החוצה מהמפלגה, ורק בימים האחרונים אמר שהמפלגה "מתעקשת להישאר מפלגה קטנה בדלנית וטהרנית, אין בה אנרגיות, אין בה תאווה לשלטון, או להיות חלק מהשלטון". היום (שני) הטיל חבר הכנסת יאיר גולן פצצה פוליטית, והודיע על כניסה רשמית אל תוך מפלגת מר"צ, כאשר על פי ההערכות הוא צפוי אף להוביל אותה בעתיד.

גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר הכריז כאמור על הצטרפותו הרשמית למר"צ וקרא לגורמים נוספים להצטרף. "מר"צ בהנהגת ניצן הורוביץ היא המפלגה היחידה שלא שיקרה ולא בגדה בבוחריה לאורך כל שנות קיומה. היא מפלגה שנותרה לאורך כל הדרך נאמנה לערכי היסוד שלה: חתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שותפות יהודית-ערבית, חופש דת וחופש מדת" אמר גולן עם הצטרפותו למפלגה.

עוד הוסיף "אין מקום להקמת מפלגות נוספות בשמאל. מר"צ חייבת לשאוף לייצג את הציבור הדמוקרטי בישראל ולקדם את ערכיו ותפיסת עולמו. אי אפשר יותר לשבת מנגד כשמדינת ישראל מתדרדרת לתהומות של שחיתות, לאומנות, גזענות והדתה. אין לנו יותר את הפריווילגיה לטהרנות. בישראל 2020 מרצ היא הבית היחיד של השמאל הציוני".

יושב ראש המפלגה, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, אמר בהמשך להצהרת ח"כ גולן על התפקדותו למפלגה "מר"צ היא מפלגת השמאל היחידה, והכוח היחיד בין יש-עתיד והמשותפת. היא גדולה מספיק, ותגדל עוד יותר בשביל להכיל בתוכה את השמאל הציוני, וגם לחזק את השותפות היהודית-ערבית ולהיות הבית הפוליטי של המחאה".

"מר"צ בהנהגתי מסתערת על קולות מצביעי השמאל שהלכו למרכז, במטרה להגדיל משמעותית את כוחו של השמאל ולגרום למי שחושב שמאל, ומאמין בשמאל - שיצביע שמאל".

"בבחירות הבאות, מר"צ תהיה הציר המרכזי של השמאל הישראלי והיא שמה לה למטרה להחזיר מנדטים שנכזבו ממפלגות שקרסו כמו העבודה וכחול-לבן. לחבר הכנסת יאיר גולן תפקיד חשוב במאמצים אלו. חבר הכנסת גולן התמודד עם מר"צ בשתי מערכות הבחירות האחרונות, ותרם למאמץ המשותף בחריצות רבה. מר"צ צופה שבשבועות הקרובים דמויות נוספות יודיעו על התפקדות למפלגה והפיכתה לאלטרנטיבה אידיאולוגית למפלגות המרכז-ימין" אמר הורוביץ לסיום.

מרצ יאיר גולן ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד