כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
להב 433 פתחה בחקירה

ההאקרים פרסמו פרטים חסויים של חבר הכנסת

ההאקרים שפרצו לחברת הביטוח שירביט וחוללו סערה וחשש רב בקרב רבים, פרסמו ברשת מסמכים ובהם פרטים חסויים של חבר הכנסת וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר. הם מציעים את החומרים תמורת מטבעות ביטקוין לארנק הווירטואלי של הקבוצה

ההאקרים פרסמו פרטים חסויים של חבר הכנסת
אילוסטרציה צילום: unsplash

"בלאק שאדו" - קבוצת ההאקרים שפרצה למחשבי חברת הביטוח שירביט לפני כשבוע וחצי, החלה למכור את המסמכים החסויים והמידע שגנבה מהחברה ופרסמו בין היתר מסמכים ובהם פרטים חסויים של חבר הכנסת וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר. הפורצים פרסמו את המידע ברשת וכעת כל מי שרוצה יכול לקנות אותו ולהפקיד מטבעות ביטקוין לארנק הווירטואלי של הקבוצה - ארנק שהולך ומתמלא.

בעקבות כך, הסתדרות עובדי המדינה דורשת מהחשב הכללי באוצר לבחון מחדש את ההתקשרות עם חברת שירביט המבטחת את עובדי המדינה. הבוקר (שני) אמר אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לכאן חדשות, כי הוא דורש לבחון את כלל החברות אשר מקיימות התקשרות ומחזיקות במידע על אודות עובדי מדינה.

במכתב ששלח לחשב הכללי, יהלי רוטנבג, כתב יעקבי כי "כידוע לך בין חברות הביטוח שזכו במכרז ביטוח רכב לשנת 2011 המיועד לעובדות ועובדי המדינה, בני זוגם וכן לגמלאי המדינה, נכללת גם חברת הביטוח שירביט. בשלב זה ועד לתוצאות הבדיקה כאמור, עובדי המדינה נמצאים בחוסר ודאות לגבי חידוש/המשך התקשורות בפוליסת ביטוח לשנת 2021 מול חברת שירביט. בשים לב לסד הזמנים, אנו דורשים כי יפורסמו הנחיות מפורטות על ידי החשב הכללי כיצד לנהוג בדבר חידוש/המשך התקשרות לשנת 2021".

יעקבי אומר כי חובה לשמור על הפרטיות של עובדי המדינה. "יש עובדי מדינה שפועלים בפיקוח ואכיפה וככל שהם כאלה יש על המדינה חובה מוחלטת לשמור מכל משמר עליהם ועל בני משפחותיהם. שירביט התחייבה בהליך ההתקשורת עם המדינה לשמירת פרטי עובדי המדינה ואנחנו מצפים מממנה לפתור את כל הבעיות שנובעות מפריצת המערכות שלה".

כזכור, כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', לפני חמשה ימים פרסמה הקבוצה כי על חברת שירביט לשלם להם 50 מטבעות ביטקוין ששווים הכולל הוא כמיליון דולר, בתמורה לאי הפצת המידע או מכירתו. לדבריהם, בכל 24 שעות המחיר יעלה בחמישים מטבעות נוספים. 

אתמול פג האולטימטום האחרון ודרישת החברה לקבל בסך הכל למעלה משלושה מיליון דולרים נדחתה, ומשכך החלה הקבוצה למכור את המידע. משיחותיהם עם קונים פוטנציאלים עולה כי הם מעוניינים למכור את המידע מכמה חלקים. 

למרות שבתחילה הועלתה השערה שהפורצים עובדים בחסות ממשלת איראן ועשו זאת כאקט נקמה על חיסול המדען האיראני, כעת גוברת ההערכה שהפורצים הם דווקא ישראלים. הקבוצה פרסמה מסמך בעברית המורה על נהלי האבטחה בחברה, מה שמגביר את ההערכה שהם ידעו מה לחפש ואיזה מסמך בדיוק לשלוף מתוך מאות אלפי המסמכים.

נציין, כי יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בימים האחרונים בחקירת התקיפה נגד חברת הביטוח ובמסגרתה זומנו בכירים בחברה למסור את עדותם.

אבי דיכטר שירביט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד