י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

ליצמן מציע: להביא את חוק הגיוס כהצעה פרטית

יו"ר יהדות התורה הפתיע בישיבת הסיעה כשהציע פתרון לחוק הגיוס שאמור לפוג בקרוב ע"פ החלטת בג"ץ. ליצמן מציע להביא את החוק להצבעה כהצעה פרטית, גם בתגובה לחקיקה האנטי דתית שמתוכננת בכחול לבן

ליצמן מציע: להביא את חוק הגיוס כהצעה פרטית
יעקב ליצמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרסום ראשון: במהלך ישיבת סיעת יהדות התורה שנערכת בשעה זו (שני), הציע יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן להעלות את חוק הגיוס כהצעה פרטית, זאת בעוד שר הביטחון בני גנץ מסרב להעלות את החוק להצבעה.

המטרה של ליצמן במהלך, היא להביא את החוק שסוכם כהצעה ממשלתית של משרד הביטחון, שנמצא בשליטתו של שר הביטחון, כשליצמן מציע להעלות את החוק כהצעה פרטית, גם בתגובה לחוקים שמתכוונת להביא כחול לבן בניגוד לעמדת החרדים.

בדיון העלו הנציגים את הסחבת של בני גנץ, שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן, שמסרב בנתיים לעלות את החוק להצבעה, כשרק אתמול הוא התייחס לנושא בטקס במשרד הביטחון.

גנץ אמר אמש כי "מדינת ישראל זקוקה למתווה גיוס חדש. מאז כניסתי למשרד הביטחון, אני עובד על מתווה כזה – ששם את צה"ל בראש, אבל יאפשר גם שירות אזרחי שמותאם לצורכי החברה הישראלית כולה".

הוא הוסיף: "מולנו לא עומד רק אתגר של חוק או עיקרון חשוב מאוד של שוויון, אלא הסתכלות כוללת על צרכיה הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל כעת – ועם הפנים לעשורים הבאים".

"אני מבטיח לכם", התחייב גנץ, "שגם אם זה לא יקרה באופן מידי, אאבק ואפעל בכדי שזה יקרה. זה מה שצה"ל צריך. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו. לא נכון להסתפק בהעברת חוק גיוס קצר מועד בלי שלצידו יהיה פתרון אמיתי למתווה שירות רחב, שלם ונכון".

כזכור, בראיון שהעניק השר ליצמן ל'בחדרי': הוא האשים את גנץ שהפר את ההסכם ביניהם. "כחול לבן טוענים שלא מקיימים הסכמים", אמר ליצמן, "ההסכם הראשון שכחול לבן היו צריכים לקיים זה על העברת חוק הגיוס, סוכם להעביר את החוק שבוע אחרי הקמת הממשלה, היה צריך להעביר את זה".

'כחול לבן' מגיבים לראיון של ליצמן ל'בחדרי': "גנץ השקיע בחרדים"

ליצמן האשים את גנץ שהיה הראשון להפר את ההסכם, בכך שלא העביר את חוק הגיוס במועד שנקבע בהסכם הקואליציוני. "היה צריך לגמור את זה מייד, אבל הוא לא עשה את זה והוא לקח אותנו כבני ערובה לכל מיני דברים", טען ליצמן, והוסיף: "הוא (בני גנץ א"ק) הפר את ההסכם הקואליציוני, אז מה יש לו טענות אם אחרים מפרים?", תהה ליצמן ותקף, תוך שהוא ממהר לתקן, "אם הפרו את ההסכם, אני לא בדקתי", זאת כדי שלא ייראה כמי שמאשים את נתניהו בהפרת ההסכם.

ליצמן תוקף בראיון ל'בחדרי' את פרוש ואייכלר: "לא חייב להם דין וחשבון"

חוק הגיוס יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד