ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בחר לתקוף את נתניהו

כינה את הח"כ החרדי "חולה נפש" וקיבל הערה בלבד

ועדת האתיקה של הכנסת דנה היום בקובלנות שהוגשו נגד חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו. למרות הטענות הקשות בחרה הועדה בראשות ח"כ טלי פלוסקוב לדחות את רובן, בטענה שהן אמירות "פוליטיות אידיאולוגיות"

כינה את הח"כ החרדי "חולה נפש" וקיבל הערה בלבד
ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת האתיקה דנה בשורה של קובלנות שהגישו אזרחים נגד חה"כ אלי אבידר, בעיקר בשל התבטאויות שונות שנאמרו בכנסת ומחוצה לה. למרות ההתבטאויות הקשות החליטה הוועדה לרשום לו הערה בלבד.

אחת הקובלות עסקה בדברים שאמר אבידר לח"כ קרעי במהלך ועדה שעסקה במגבלות תנועה בתקופת משבר הקורונה. הקובלנות מתייחסות לאמירות הבאות: "אתה חבר במשפחת פשע, פושטק קטן, המשפחה שלו השקיעה כסף ויצא אפס כמוך... פושטק קטן , אתה אפילו לא עבריין צעצוע". קובלנה נוספת טענה כי בישיבת ועדת החוקה כינה ח"כ אבידר את יו"ר הוועדה, חה"כ יעקב אשר, כ"חולה נפש".

בנוסף, טענו הקובלים גם לטענות קשות ושקריות שאמר ח"כ אבידר כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקובלנות בשל התבטאויות שהופנו כלפי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בישיבת ועדת החוקה שעסקה במגבלות תנועה והפגנות בתקופת משבר הקורונה , ובעיקר האמירה "אתה פופוליסט ואתה מספר לנו סיפורים כבר חודשים... אתה לא פוליטיקאי, לא צריך אותך פה".

בתגובה לקובלנות בחר אבידר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "בימים אלו מתקיימת הסתה ציבורית של ראש הממשלה, שריו וחברי הקואליציה נגדי. ההסתה מתקיימת במדיות החברתיות, במליאת הכנסת, במרחב הציבורי והגיעה אף לכדי איומים כלפיי ברצח. כחלק מאותה הסתה מבקשים המסיתים להגיש כנגדי קובלנות לוועדת האתיקה".

בנוגע לקובלנה שהוגשה על דברים שאמר לקרעי אמר אבידר כי "ח"כ קרעי התפרץ לדבריי במהלך דיון בוועדת החוקה בעת שתיארתי מצב לא תקין בו עוצרים וקונסים אזרחים, על אף שאינם עוברים על החוק . ח"כ קרעי קרא לעברי "הייתי עוצר גם אותך". ראשית, אקדים ואומר כי מה שנאמר על ידי בתגובה, טוב שלא היה נאמר. אך בעת הזו בה אני מותקף חדשות לבקרים, כאשר חייב קרעי ששם לו לנוהג להכפיש אותי בשפה נמוכה ונוהג בבריונות כלפיי באופן קבוע ויו"ר הוועדה מאפשר זאת ולא עוצר אותו, נאלצתי להגיב.

בנוגע לטענה כי כיניתי את יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר בתואר "חולה נפש" - לא היה ולא נברא. מעולם לא כיניתי אותו בתואר זה". 

ביחס לקובלנות שעסקו בהתבטאויות כלפי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמר אבידר כי "התקיימו חילופי דברים ביני לבין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז ניזרי. אקדים ואומר כי מה שנאמר בדיון, טוב היה שלא היה נאמר. , לגופו של עניין, במהלך הדיון בוועדה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כינה אותי בשם "פופוליסט". יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר לא גינה את דבריו לבקשתי ולכן, נאלצתי להגן על עצמי ולהגיב בהתאם. הבעתי את דעתי על התנהלותו הפסולה של היועץ המשפטי לממשלה, אך לצערי דבריי פורשו שלא כהלכה, כוונתי מעולם לא הייתה לעלוב ולפגוע אישית בכבודו של עו"ד ניזרי, כפי שצויר בידי מגישי הקובלנה. 

למרות הטענות הקשות בחרה הועדה בראשות ח"כ טלי פלוסקוב לדחות את רובן, בטענה שהן אמירות "פוליטיות אידיאולוגיות" וכי נאמרו כתגובה לאמירות אחרות. הועדה הוסיפה כי זו הפעם הראשונה בה מוגשות תלונות לועדה כנגד ח"כ אבידר ועל כן היא רושמת לו הערה בלבד.

 

אלי אבידר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד