י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היערכות עולמית

אבו דאבי תאחסן 70 מיליון חיסונים לקורונה

בכל רחבי העולם נערכים לקבלת חיסונים לנגיף הקורונה מהיצרניות השונות, חלקם כידוע דורשים אחסנה ושינוע בתנאי הקפאה עמוקים, חברת לוגיסטיקה מאבו דאבי הקימה מערך אחסנה בהקפאה עמוקה על שטח של כ-20 אלף מטרים רבועים

אבו דאבי תאחסן 70 מיליון חיסונים לקורונה
חיסונים (אילוסטרציה) צילום: pixabay

נגיף הקורונה משבש את חייהם של כל בני האדם על כדור הארץ, ולאור כך, עם תחילת הפצת החיסונים נערכים בכל רחבי הגלובוס לאחסון ושינוע החיסונים, איתם בעזרת השם נביס את הנגיף. 

יצרניות החיסונים השונות נערכות במרץ לייצור חיסונים עבור כל האוכלוסייה, כעת החלו במדינות השונות להקים מערכי אחסנה והפצה, לחיסונים שחלקם דורשים אחסנה ושינוע בתנאי הקפאה עמוקים, על פי דיווח ב'כלכליסט' הערב (שני)חברת לוגיסטיקה באבו דאבי 'חברת אבו דאבי פורטס' מכינה מחסנים עם אמצעי הקפאה עמוקה של עד מינוס 80 מעלות צלזיוס, אשר יוכלו לאחסן לא פחות מ-70 מיליון חיסונים בשטח של כ-20 אלף מטרים רבועים.

בראיון לכלי התקשורת באיחוד האמירויות אמר מנכ"ל החברה כי "החברה ערוכה לשחק תפקיד מפתח מקצה אחד של שרשרת האספקה עד קצה השני, לרבות אחסון, אריזה והפצה של המוצר הרגיש הזה".

במקביל גם חברת התעופה אמירייטס השוכנת בדובאי הסמוכה הצטרפה למערך השינוע העולמינשיא החברה אמר חודש שעבר ל-CNBC "אנחנו עובדים על היכולת להעביר את חיסוני פייזר באמצעות מכלים ייעודיים במטוסים שלנו", עוד הוסיף "יש לנו את המקפיאים הדרושים והשליטה הלוגיסטית שתאפשר לנו להעביר את החיסונים לחלקים מסוימים בעולם שאחרים לא יכולים". 

גם חברת התעופה 'יונייטד איירלינס', הקימה מערך וצוותים מותאמים להפצה של חיסוני קורונה בכל רחבי העולם, והיא גם זו שתביא את החיסונים לישראל, כבר בימים הקרובים, "התחייבנו בפני השותפים שלנו מתחום הרפואה ובפני הלקוחות שלנו שנהיה מוכנים להעביר בבטחה וביעילות את כל צרכיהם בנוגע להפצת החיסון" אמרו ביונייטד.

כאן בארץ דיווחנו אמש כי האחראית לאחסון וההפצה של החיסונים תהיה 'טבע ישראל - סל"א', עמה חתמו רשויות את ההסכם ההאחסנה וההפצה לאור ניסיונם הגדול באחסון וייצור תרופות ושינוען. עם חתימת הסכם ההפצה, סיפר מנכ"ל טבע ישראל - סל"א יוסי אופק ל'גלובס' איך תתבצע קליטת החיסונים בארץ ואיך הם יופצו לכל רחבי המדינה. בפתח דבריו אמר אופק כי "טבע ישראל - סל"א ערוכה להתחיל בהפצת חיסוני הקורונה של החברות פייזר ומודרנה תוך מספר שבועות. אנחנו מחכים לאור הירוק, ולאפשרות שתוך כמה שבועות ינחתו כאן מיליוני חיסונים". עוד הוסיף אופק "נראה כי ישראל תהיה המקום הראשון, אחרי ארה"ב, שיקבל חיסונים עבור חלק גדול מן האוכלוסייה. אפילו לפני בריטניה".

בתוך כך, בשבוע שעבר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במרכז הלוגיסטי של חברת 'טבע', שזכתה בהסכם ההפצה של החיסונים, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, והתרשם מההיערכות החברה והיכולות שלה, "אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים, מיליוני חיסונים, ולהקפיא אותם" סיפר נתניהו בישיבת הממשלה הקודמת.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד