י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערה בעולם הבנקאות: ראשי בנק הפועלים נחקרו בחשד לפלילים

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, ובכירים נוספים בבנק, נחקרו בימים האחרונים במשטרה בחשד להונאה חמורה ולעבירות על טוהר המידות. המשטרה אינה מפרסמת עדיין את מהות החשדות

בנק הפועלים
בנק הפועלים צילום: באדיבות המצלם

רק נדמה היה כי סימנים ליציאה מהמשבר וימים של רגיעה כלכלית ותקשורתית באים על בנק הפועלים, מתרגשת צרה חדשה על ראשי ומנהלי הבנק כשהמשטרה זימנה היום (ד) את ראשי הבנק לחקירה בחשד לפלילים.

יו"ר הבנק לשעבר, דני דנקנר, נחקר בימים האחרונים על-ידי המשטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד למעשים שביצע על-פי החשד כאשר כיהן בתפקיד דירקטור ויושב-ראש דירקטוריון בנק הפועלים - בשנים 2009-2005. העבירה המיוחסת לדנקנר: מרמה והפרת אמונים בתאגיד. דנקנר שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, ובין היתר נאסר עליו לשוחח עם שורה של אישים המעורבים בחשדות.

במשטרה מסרבים לפי שעה לפרסם את מהות החשדות המיוחסים לדנקנר, וגורמים במשטרה מסרו רק כי דנקנר זומן לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה כמה פעמים, וכי בתום החקירה הנוכחית הוא שוחרר בערבות. עוד מסרה המשטרה כי החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עם זאת מדווח העיתון מעריב, כי דנקנר נחשד בקשר להשקעתו בבנק טורקי בשם פוזיטיף. סיפורה של ההשקעה החל בסוף 2006, כשקרן ההשקעות הבינלאומית RP קפיטל שבשליטת איש העסקים רפי ברבר ויוצאי בנק ההשקעות מריל לינץ' יזמה את השקעה, כשקפיטל הייתה אמורה להחזיק ב-15% ממניות הבנק הטורקי. בסופו של דבר נאלצה קפיטל לצאת מההשקעה, לאחר שהעסקה לא אושרה על ידי הרשויות. כתוצאה מכך הוחלט לפצותה בסכום של 25 מיליון דולר.

RP קפיטל היתה שותפתה של משפחת דנקנר בחברת אטלס נכסים שהיתה בעבר בבעלות אלרן נדל"ן. כעת כאמור נחקר החשד אם היה קשר בין השקעה זו לבין הפיצוי שקיבלה בגין יציאתה מבנק פוזיטיף.

מי שהוביל בזמנו את ההשקעה בבנק הטורקי היו יו"ר הדירקטוריון בזמנו שלמה נחמה, ודנקנר שהיה סגנו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד