כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

התבוסה הפוליטית של ביבי מפחידה!

איך חושב נתניהו למגר את אחמיניג'אד כשאינו מצליח לבלום את 'המורדים' ב'ליכוד'? • מי עומד מאחורי האשכול הסוחר בבינה? • ולמה קציני צה"ל בשומרון ממלאים את בתי הכנסת? • טורו של יצחק נחשוני

בנימין נתניהו בנאום בר אילן. תמגר קודם את המורדים
בנימין נתניהו בנאום בר אילן. תמגר קודם את המורדים



סדרת 'המורדים' חוזרת

אחרי תקופה של רגיעה יחסית, מאז ההתכסחות האחרונה בין לבני ומופז על רקע קביעת המועד ל'פריימריס' (זוכרים?) חוזרת הביצה הפוליטית לרחוש ולגעוש היום, והכתבים לענייני מפלגות שוב קופצים לתוכה כמו 'צפרדעים'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו הלילה, בעקבות לחצים פוליטיים ובעיקר משפטיים, מכוונתו לקיים מחר הצבעה במרכז הליכוד על שינוי חוקת ההמפלגה המחייבת קיום בחירות פנימיות בתוך פחות מחודשיים ועיתונות היום צוהלת מול תבוסתו. היא אמנם נמנעת מלקרוא לזה 'מפלה', כדי שלא יחשדו בה שהיא מרחיקת לכת יותר מדי בשמחה לאיד, אבל כמעט כולה בחרה באותה ההגדרה - "התקפלות", וגם זה מספיק כשמדובר בראש ממשלה שתכונות היסוד הנדרשים ממנו הן להיות שקול, מדוד ורואה את הנולד.

שוב נוכחנו שראש הממשלה שלנו, נתניהו, לא ניחון בתכונות הללו. אותנו זה צריך להדאיג לא במישור הפוליטי המצומצם אלא ברמה הלאומית וארוכת הטווח.

מי שאינו יודע לכלכל את צעדיו ואינו מצליח לנער מעליו את משה פייגלין או לחלופין לצרפו אליו, אין מה לצפות שדוקא הוא יהיה זה שימגר את האויבים האמיתיים שלנו, לא אלה מ'בית' אלא מחוץ, כמו ה'חמאס' או ה'חיזבאללה'.

מי שאפילו ח"כ דני דנון, מירי רגב וחבורתם האנונימית יחסית, מצליחים לגבור עליו ובידים ריקות, רק בהבל פה, איך ניתן לסמוך עליו שיצליח להתמודד עם המשימה הכבדה של בלימת אחמניג'אד הקם עלינו ומאיים על קיומנו?

מי שאינו מצליח להתמודד עם 'המורדים' מתנגדי ה'ההקפאה' וה'התרפסות', וטוב שכך, ונאלץ להתייצב היום בפני מרכז מפלגתו ולהסביר את צעדיו הנוגדים את המצע שעמו התייצב בבחירות ושכנע א להצביע עבורו איך יצליח לעמוד מול לחציו של נשיא ארה"ב אובמה הכופה עליו את אותה מדיניות?

מי שכל תשובתו נגד החלטת בית המשפט הפוסק נגדו בעניינים פוליטיים זוטרים מצטמצמת לטענה שהשופט המחוזי בבית המשפט בתל אביב, יהודה זפט, הוא בן....משפחה של משה פייגלין, לא יצליח להתמודד בזירה הבינלאומית עם דו"ח כמו זה של השופט גולדסטון שהוא לא רק בן משפחה שלנו אלא, מה לעשות, 'אח' יהודי ממש.

רק אלו צריכות להיות המסקנות האמיתיות מהדיווחים על מה שקורה ב'ליכוד' וכל השאר היא
מדמנה שאנחנו מוותרים על ה'תענוג' לנבור בה.

מי אתה סוחר בינה? חרדי או חילוני?צילום: מי אתה סוחר בינה? חרדי או חילוני?
מי אתה סוחר בינה? חרדי או חילוני?


אשכול הכופר של 'סוחר בינה'

בשום דיאטה שקבלנו על עצמנו, ומי שמכיר יודע שהיו לנו רבות שכאלה בחיים, לא עמדנו כפי שהצלחנו לעמוד בנסיון האחרון ובמשך ימים לא מעטים.

כבר למעלה משבוע שאנחנו מונעים את עצמנו וממש מתאפקים מללחוץ באמצעות ה'עכבר' על הכותרת המתפרסמת בקדמת הפורום של 'בחדרי חרדים' בנוסח "אני שוקל חזרה בשאלה. אשמח לשמוע דעתכם".
למעלה מ-13,000 גולשים נמשכו אליה בתהליך אל טבעי, הפוך משל הפרפר הנמשך אל האור, או הדבורה אל הדונג, אבל על המסך שלנו נשארה הכותרת הזו שחורה וחשוכה כפי שהופיעה מלכתחילה, ולא נתנו ידנו להחליפה אפילו לאפור.

אמש בא הבן קובי, ועשה את מה שבדיאטה לא ניתן לעשות – שבר את האיפוק במקומנו. הוא פירסם כתבה בynet על האשכול ובו סיפר על "המשבר האמוני" שפקד, כביכול, את בעל הכינוי "סוחר בינה" ועל הנסיונות הנואשים של חבריו הגולשים, שברגשותיהם הוא משחק, להניא אותו מכוונותיו.

"לא ברור האם הודעתו אמיתית או שנכתבה כמתיחה ברוח ימי הפורים, אך רוב חבריו הגולשים התייחסו אליה ברצינות גמורה" – כותב קובי בכתבה ומצטט בתוך ה'רזומה' של מי שאפילו כינויו מצביע על כוונותיו – סוחר בבינה: "כן, כן, אני נראה כמו כל אחד מכם - שחור ולבן, כובע גרביים וכמובן ציצית", הוא פתח בהבהרה "אני מאמין בבורא עולם ועד לא מזמן האמנתי בכל השטויות שאתם עדיין מאמינים: רבנים, איסורים, חומרות, דקדוקים, בקיצור – בולשיט".

אז לכל המוטרדים, כולל קובי שלי שאני יכול להעיד עליו כי אם הסיפור היה מציאותי והמאיים היה באמת חושב לחוזר בשאלה הוא היה מיצר על כך מאד, אני מוכן לתקוע את כפי שמדובר בפרובקציה זולה. 'סוחר בינה' הוא אפילו לא כאותו חולה נפש העולה אל הגג ומאיים להפיל עצמו כדי למשוך תשומת לב.

הוא כבר נפל מזמן...

אנחנו לא פסיכולוגים גדולים, אבל מקרי העבר מלמדים שה'מתלבטים' מהסוג ש'סוחר בינה' מנסה לדמות עצמו אליהם, מעולם לא שיתפו 13,000 איש ואפילו לא בודדים בהתלבטויותיהם. רק פרובקטיבים כמו ירון ידען או מובשוביץ, הזכורים שלא לטוב, השילו הכל מעליהם כפי שהגולש הזה מאיים לעשות: "את האשכול פרסמתי כשאשתי יושבת לידי, אנחנו שוקלים את כל צעדינו יחד, אשתי וילדי יבואו עמי לכל מקום"...

הפעם זו אינה תאורית הקונספרציה המוכרת ונפוצה אצל אנשי תקשורת, אלא משהו שאנו מוכנים לחתום עליו כעובדה: אחת מן השתיים – או שמאחורי האשכול הפרובקטיבי הזה עומד גוף ששם לו למטרה להעביר צעירים על אמונתם והוא עושה זאת בדרכים ערמומיות ומתוחכמות, או...שמאחורי הפרסום עומד אחד העסקנים האינטרסנטיים, המעורבים בליבוי 'מלחמות היהודים' האחרונות בתוכנו, הפועל בדרך זו לעצירת הבקורת נגדו ונגד חבריו. בשלב מסוים הוא יציג את ה'חזרה בשאלה' כאחת מתוצאות הבקורת הזו.

ותתפלאו, מבין שתי האפשרויות הפעם אנחנו הולכים על השניה.

איך אנחנו בטוחים כל כך בעצמנו ?

פשוט ענין של הגיון - לא יתכן שאותם דברים שאותנו הביאו דוקא להתחזק באמונת החכמים שבנו יביאו את 'סוחר בינה' להתפקר.



חיילים מתפללים לפני היציאה לקרב. צילום ארכיוןצילום: חיילים מתפללים לפני היציאה לקרב. צילום ארכיון
חיילים מתפללים לפני היציאה לקרב. צילום ארכיון


בין המסעדה בחיפה לבתי הכנסת שבשומרון

לא רק האוכל המוגש לבולסים במסעדת 'אזאד' בחיפה, גם דעתה, כנראה, 'נטרפה'.

היום מתקוממת העתונות נגד המסעדה הזו השוכנת בשכונת הדר שבעיר ומספרת כי היא אינה מתירה כניסת חיילים, שוטרים ואפילו אנשי מד"א במדים לשעריה בנימוק: ה'מדים' פוגעים באוירה.
"שם המקום הוא 'אזאד' שפירושו האיש החופשי" – מסבירים מפעילי המסעדה לכתב 'מעריב' יונתן הללי – "וכשזו המדיניות צריך לכבד אותה...מדובר במקום רב תרבותי, ואף אחד לא מגרש אף אחד, אלא מבקשים שלא לבוא עם מדים. כמו שיש מקומות שאסור להכנס בלי 'טוקסידו', אצלנו לא נכנסים עם מדים מכל סוג שהוא".

אותנו גם הסברים פחות מתחכמים היו משכנעים שלחיילים לובשי מדים ולכל מי שחזותו מעידה עליו שהוא נושא במשרה ציבורית במדינת היהודים אסור להכנס למקומות מוטרפים או מטונפים.
במקום לתקוף את בעלי המסעדה היינו משבחים אותם על שלפחות במה שנוגע למגזר הצר הזה הם נטלו אחריות שלא להכשיל אותו במאכלות אסורים. צריך לבדוק אם ניתן לשכנע אותם להרחיב את
האיסור גם על מעגלים נוספים, אולי על כל מי שבעלי המדים אחראים על בטחונם האישי...

את מי שאנחנו לא מבינים זה דוקא את צה"ל. פעם המדים היו אות של כבוד, ששוטרים צבאיים מצוחצחי מדים הקפידו 'להעלות על טופס' את כל מי שהתרשל אפילו בגיהוץ כפל שלהם ובודאי בישור הצווארון עם כמויות של עמילן. על אחת כמה וכמה שצה"ל הקפיד שחיילים וקצינים לא יופיעו במדים במקומות שהם אינם צריכים לייצג בהם ושעצם נוכחותם בהם עלולים לפגוע בהיותם 'צבא כל העם'. היו זמנים. אבל שצה"ל ינהג בצורה הרבה יותר חמורה מאשר אותה מסעדת טריפה חיפאית שאינה מאפשרת כניסה חופשית של חיילים, איש לא יכול היה להעלות על הדעת.
זה קורה לפחות על פי 'המבשר' היום.

בידיעה המתפרסמת היום בעיתון הזה נטען שנאסר על חיילים המשרתים בשומרון להכנס במדים ל...בתי הכנסת שבישובים כדי להתפלל בהם, ללא קבלת אישור ולווי של קצין.
גם אנחנו התקשנו להאמין.

'המבשר': "במהלך השבת האחרונה, שבת "זכור" נאלצו החיילים להתפלל בעצמם באחד הבסיסים, לא במנין, מאחר והקצין שהיה אמור ללוות אותם היו עסוק במשימות אחרות. מלבד זאת נאסר על החיילים לשוחח עם המתפללים ולקחת עלוני שבת תורניים מבתי הכנסת לקריאה בבסיס".

בתגובה לכתבה אומר דובר צה"ל כי "לחיילי הפלוגה מותר להתפלל בבית הכנסת שבישוב, אולם על מנת להבטיח כי כוננות האבטחה במקום תשמר באופן רציף, התפילה מלווה בקצין"...

אתם הבנתם את זה? אנחנו לא. את ההסבר על ה'פגיעה באוירה' ואת משל ה'טוקסידו' שניתנו בתגובה לאיסורים של המסעדה בחיפה על כניסת חיילים היה לנו קל יותר להבין מאשר את ההסבר לאיסור החל על חיילים להכנס לבית כנסת אזרחי בשומרון.

במחשבה שניה גם כאן, כמו בענין המסעדה, אנחנו דוקא בעד הפתרון של צה"ל ולא נגד. למה שכל חייל הרוצה להתפלל במנין לא יגרור אחריו גם קצין לבית הכנסת, מה רע בכך? אולי בזכותה של תפילה שלו ישתנה משהו גם בחשיבה הצה"לית?

וכדאי שכל חייל יבקש אישור ללכת לבית כנסת בנפרד כדי שמספר הקצינים שיפקדו את בית הכנסת כמלויהם רק יגדל מיום ליום...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד