י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המאבק נשא פרי

מעקב 'בחדרי': בתו של שליח חב"ד תתחיל את שנת הלימודים

לאחר מאבק עיקש וממושך מול עיריית חדרה שהתנגדה לאשר את קבלת בתו של שליח חב"ד ביישוב אלונה לגן ילדים בעיר חדרה, בה לומדים שאר ילדיו, הערב קיבלו במשפחת השליח את הבשורה "אישרנו קבלת ילדכם לגן"

מעקב 'בחדרי': בתו של שליח חב"ד תתחיל את שנת הלימודים
בחור ישיבה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שליחי חב"ד בארץ ובעולם מתמודדים מטבע הדברים עם מציאת מוסדות חינוך לילדיהם. אחד מהם הוא הרב אריה רובין שליח חב"ד ביישוב אלונה שבתו לא התחילה את שנת הלימודים, בעקבות התעקשות עיריית חדרה לא לקבל תלמידים שאינם מתגוררים בעיר, למרות שחלק מילדיו כן קיבלו אישור ללמוד בעיר.

הערב, כחודשיים לאחר מאבק ממושך קיבל הרב רובין את האישור המיוחל, כי בתו תוכל להתחיל את שנת הלימודים בעיר בה לומדים שאר אחיה. במכתב שקיבל הרב רובין מעיריית חדרה נכתב "הורים יקרים, הננו מתכבדים להודיעכם כי אישרנו קבלת ילדכם לגן, אנו מאחלים לילדכם שנת לימודים מהנה ופוריה".

כזכור, לפני כחודשיים גולל הרב רובין בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את מסע התלאות שעיריית חדרה העבירה את בני משפחתו: "קרוב לעשור אנו מתגוררים ביישוב אלונה בה אנחנו משמשים כשליחי חב"ד, והואיל ואין במועצה אזורית אלונה מוסדות חינוך ממ"ד. ב 6 שנים האחרונות אנו מסיעם את 3 ילדינו לחדרה בה נמצאים מוסדות חינוך חב"ד הקרובים ביותר".

"עם פתיחת שנת הלימודים פניתי לרשום את בתי העולה לגן-חובה, ונתקלתי בהתנגדות של עיריית חדרה להכניס למוסדות החינוך בעיר ילדים שאינם מתגוררים בעיר חדרה עצמה. סיפר הרב רובין, והוסיף "אנחנו מסיעים את ילדינו מידי יום מרחק של 100 ק"מ, ועכשיו החליטו בעירייה לא לקבל למוסדות החינוך בעיר 'ילדי חוץ', לא נוכל לשלוח את הילדה שלנו ללמוד בפרדס חנה או חריש, ראשית הם רחוקים יותר, שנית לא נוכל להיות גם בחדרה שם לומדים שאר ילדינו וגם בפרדס חנה או חריש באותו זמן כל בוקר", אמר הרב רובין.

יודגש, כי מטעם מוסדות חינוך חב"ד נמסר כבר אז לשליח הרב רובין שיש מקום עבור ילדיו במוסדות, הם רק תלויים באישור העירייה שכאמור בושש מלהגיע, עד היום, ואכן בתו של הרב רובין תחל את שנת הלימודים בגן של חב"ד בחדרה.

שליח חב"ד אפליית חרדים אפליית תלמידים עיריית חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד