י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
31% אחוזי הצבעה בלבד

לאחר הצבעה מושחתת: הנשיא זכה לשליטה מוחלטת

בתום בחירות מושחתות גם בעיני מדינות בעולם שסירבו לשלוח משקיפים ליום הבוחר, זכה נשיא ונצואלה מדורו לשליטה מוחלטת בבית המחוקקים לאחר הצבעה מושחתת שכללה 31% הצבעה סך הכל. האופוזיציה בוונצואלה החרימה את הבחירות שנערכו במדינה ואמרה כי ההצבעה מייצגת "הונאה"

לאחר הצבעה מושחתת: הנשיא זכה לשליטה מוחלטת
הנשיא בפנייה לתומכיו צילום: מתוך הסרטון

נשיא ונצואלה ניקולאס מאדורו, זכה לשליטה מלאה באסיפה הלאומית בבית המחוקקים, ומעתה יש לו רוב להעביר כל חוק שיחפוץ.

מפלגתו של מדורו קבלה כמעט 68% מהקולות, בבחירות שהוחרמו בעיקר על ידי האופוזיציה. האסיפה הלאומית הייתה המוסד האחרון במדינה שעדיין לא היה בידיו של מאדורו. האופוזיציה, שחלק ממנה השתתפו בבחירות למרות קריאת ראשי האופוזיציה להחרים, קיבלה 18% מהקולות.

המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת של הנשיא מדורו בוונצואלה PSUV ומפלגות נוספות שתומכות בו, קיבלו 67 מושבים באסיפה הלאומית, כך אמרה אינדירה אלפונזו, נשיאת מועצת הבחירות הלאומית בוונצואלה.

משקיפים בינלאומיים כמו האיחוד האירופי וארגון מדינות אמריקה OAS, סירבו לשלוח משקיפים לבחירות שהתקיימו ביום ראשון בטענה כי "התנאים להליך דמוקרטי בוונצואלה אינם קיימים כרגע".

האופוזיציה, בראשות חואן גואיידו, טענה גם היא כי התוצאות מייצגות "הונאה". לדבריו, "לא ניתן להסתיר את האמת", אמר גואיידו בהודעה מצולמת, וציין את אחוז ההצבעה הנמוך של 31% בלבד. "רוב ונצואלה הפנתה עורף להונאה שהחלה לפני חודשים".

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר על הבחירות כי הן היו בחירות "דמה" שתוכננו על ידי מדורו. "מה שקרה היום הוא הונאה ודמה, ולא בחירות", כתב פומפאו בטוויטר.

למרות סנקציות מחמירות שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וכן לחץ דיפלומטי ממדינות נוספות, מדורו נשאר בשלטון, בגיבוי הצבא, ותמיכת רוסיה, קובה, סין ואיראן.

ונצואלה ניקולאס מדורו זיוף בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד