י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפרת זכויות אדם

למרות הביקורת; נשיא צרפת הודיע: "נמשיך לסחור בנשק עם מצרים"

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגן על מכירות הנשק מצרפת למצרים למרות חשש מהפרת זכויות אדם | לדבריו: "המאבק המצרי בטרור הוא בעל חשיבות עליונה"

למרות הביקורת; נשיא צרפת הודיע: "נמשיך לסחור בנשק עם מצרים"
עמנואל מקרון בישראל צילום: שלומי כהן, פלאש 90

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הבהיר כי מכירת הנשק הצרפתי למצרים תימשך למרות "הרקורד הגרוע שלה בזכויות האדם". בפגישה עם נשיא מצרים אמר מקרון, כי "המאבק המצרי בטרור הוא בעל חשיבות עליונה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר ביום שני כי החשש מפני הפרות זכויות אדם במצרים לא ישפיע על מכירת הנשק הצרפתי העתידית לאותה מדינה, שכן "קהיר צריכה לשמור על יכולתה להילחם בטרור באזור".

"לא אתנה ענייני הגנה ושיתוף פעולה כלכלי בחילוקי דעות אלה [בנושא זכויות אדם]," אמר מקרון במסיבת עיתונאים משותפת בפריז עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי. "יעיל יותר לקיים מדיניות של שיח, מאשר חרם שרק יפחית את האפקטיביות של אחד השותפים שלנו למאבק בטרור", הוסיף מקרון.

מאז 2015 מכרה צרפת כמויות גדולות של כלי נשק למצרים, כולל שני נושאי מסוקים, ומטוסי קרב מתקדמים. מקרון הביע בעבר חשש שמצרים עשויה לפנות ליריבות המערב, סין ורוסיה, אם לא תקבל תמיכה מספקת מאירופה.

על פי הדיווח במצרים, ימים ספורים לפני שאל-סיסי הגיע לצרפת, בנסיון להרגיע את הרוחות, הרשויות המצריות שחררו שלושה פעילי זכויות אגם, שעוכבו בנובמבר בעקבות פגישה עם דיפלומטים ממדינות המערב. אך חקירה עדיין תלויה ועומדת "באשמת השתייכותם לקבוצת טרור והפצת חדשות כוזבות".

במסיבת העיתונאים בירך מקרון את שחרורם ואמר כי הוא העלה את נושא זכויות האדם עם אל-סיסי "כפי שעושים בקרב חברים".

נשיא צרפת עמנואל מקרון זכויות אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד