י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ברוך דיין האמת: הרב שמואל טויסיג זצ"ל

הרה"צ רבי שמואל טויסיג, האדמו"ר מ'תולדות שמואל', ירושלים, נפטר הערב, לאחר שלקה בדום לב במהלך שהותו בניו-יורק • המנוח היה בן 65, ושימש משענת עבור רבים • מאמצים להביאו ארצה בהקדם

הרה"ג רבי שמואל טויסיג זצ"ל -צילום דוד קורן
הרה"ג רבי שמואל טויסיג זצ"ל -צילום דוד קורן

ברוך דיין האמת: בניו-יורק נפטר הערב הרה"צ רבי שמואל טויסיג זצ"ל, האדמו"ר מ'תולדות שמואל'.

הרב טויסיג זצ"ל, תושב שכונת גבעת שאול בירושלים, שהה בימים האחרונים בניו-יורק, בכדי לחזק את קהל חסידיו במקום. הערב הוא לקה פתאום בדום-לב, ונפטר כעבור זמן קצר.

הלוויתו תצא בניו יורק מביהמ"ד צאנז קלוזנבורג בשעה 20:00. כעת נעשים מאמצים להעלות את ארונו לטיסת לילה בכדי להביאו ארצה. הלוויתו תתקיים ככל הנראה מחר בירושלים.

המנוח היה מוכר בציבור כרב נערץ, ורבים שיחרו לפתחו לקבלת עצה. בשנים האחרונות גבר זרם המתדפקים על פתחו, והוא אף השתתף בתוכניות רדיו בתחנות שידור חרדיות, בהם חיזק את המוני המאזינים והרעיף ברכות וסגולות על מבקשי הישועה.

הוא התגורר ברחוב גבעת שאול 24, והתפלל בבית הכנסת שעמד תחת נשיאותו, בית הכנסת 'תולדות שמואל' ברח' אלקבץ הסמוך לביתו בשכונת גבעת שאול בירושלים.

בשנים האחרונות היה הרב טויסיג זצ"ל חולה סוכרת, ובשל כך נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו לפני כמה שנים. למרות זאת, עם רגלו הקטועה הוא היה מסתובב ברחבי הארץ ובעולם ומביא את דבר ה' להמונים.

הרב שמואל טויסיג זצ"ל נולד בט"ז טבת תש"ה. כאשר הגיע לפרקו, נעשה הרב טוסיג חתנו של הרב משה לוין.

הוא היה בן 65 בפטירתו. הוא הניח אחריו 13 ילדים - 8 בנים, ו-5 בנות. הוא זכה להשיא את כל ילדיו.

יהי זכרו ברוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד