י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דריכות שיא

ניסיון חרדי לגייס רוב נגד חוקי כחול לבן

מתח במשכן: אחרי שבשבוע שעבר הופלה ההצעה, בכחול לבן לא אומרים נואש ומחר יעלו שוב את חוק יסוד השוויון להצבעה, יחד עם חוק נוסף המנוגד לערכי היהדות | בידודם של חלק מחברי הימין מקטינה את הסיכויים להפלת ההצעה ובמפלגות החרדיות מנסים למצוא דרך ופתרון להפיל את החקיקה

ניסיון חרדי לגייס רוב נגד חוקי כחול לבן
ההצבעה במליאה צילום: באדיבות המצלם

בכחול לבן מתעתדים לעלות מחר (רביעי) הצעות חוק שמעלים את זעמם של הסיעות החרדיות, בהם חוק יסוד השוויון שכבר התריעו עליו בעבר כי מדובר בחוק שיהווה אסון לנושאי הדת, וחוק נוסף המנוגד להלכה היהודית.

החוקים כבר היו אמורים לעלות בשבוע שעבר, אלא שאז לא הושג רוב לחוק יסוד השוויון ובתגובה הוחלט בדקה ה-90 להסיר את החוקים מסדר היום.

בסיעות החרדיות תולים תקווה בסיעת דרך ארץ, שמתנגדים לנוסח המוצע של חוק יסוד השוויון, ובכך יושג רוב להפיל את החקיקה, כאשר בחוק השני המנוגד להלכה המצב סבוך קצת יותר.

בחרדים תולים את תקוותם גם ברשימה המשותפת, שבחלקם מתנגדים לחוק יסוד השוויון וחלקם מתנגדים לחוק המנוגד להלכה, רק השאלה העיקרית האם הם ימנעו או יתנגדו.

אתמול בלילה המצב נהיה סבוך יותר, כאשר התברר כי שלושה מחברי גוש הימין לא יוכלו להשתתף בהצבעה, חבר הכנסת דוד ביטן שנמצא חיובי לקורונה וחברי הכנסת מיקי זוהר ואופיר כץ שנכנסו בעקבותיו לבידוד, ובפרט שבהצעות האלה כל קול יכול להשפיע. מנגד, גם בכחול לבן יש קול אחד שמתקזז אחרי שהשרה עומר ינקלביץ' נאלצה להיכנס אף היא לבידוד.

בנוסף, בסיעות החרדיות מנצלים את העובדה שבכחול לבן עוקפים את ועדת השרים לענייני חקיקה, וצפויים לעלות בעצמם הצעות חוק פרטיות, להם הם ינסו לגייס רוב ולהכניס אותם לספר החוקים.

בין החוקים יעלו הצעות חוק של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר להרחבת חוק העדפה מתקנת לחרדים גם ברשויות המקומיות ובחברות הממשלתיות וגם הצעת חוק של חה״כ יעקב טסלר לקצור ימי המענה בפניות ציבור.

מפלגת כחול לבן שוויון חרדים עומר ינקלביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד