י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאור דבריו של האדמו"ר

תקנות לבוש מחמירות: מציצית צמר ועד נעלי לק

בהנהלה הרוחנית של רשת ישיבות צאנז ברחבי הארץ ניסחו בימים האחרונים קוד לבוש חדש עבור בחורי הישיבות הכולל בין היתר איסור ללבוש 'בקיטשע' עם דוגמא, ואיסור נעילת נעלי שפיץ או ספורט. כמו"כ נקראים הבחורים ללבוש חולצות עם כפתורים משמאל לימין וציצית עשויה צמר בלבד | הרשימה המלאה

תקנות לבוש מחמירות: מציצית צמר ועד נעלי לק
בחורי ישיבת צאנז בב"ב צילום: משה גולדשטיין

בוועד ההנהלה הרוחנית של רשת ישיבות צאנז יצאו בימים האחרונים בתקנות חדשות ומחמירות בכל מה שקשור ללבוש החסידי של בחורי הישיבות.

בתקנות שהודפסו ונשלחו להורים נכתב כי "לאור דברות קודש של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בכמה הזדמנויות בזמן האחרון אודות הלבוש החסידי, ולאור הדרדרות חמורה במאד"ע המתחדש ןחודר ומחלחל לשולי מחנינו ה"י, הרי שההכרח עמנו לעצור את הסחף, ולמנוע את התפשטות הנגף למען לא יקנה שביתה בקרב צעירי הצאן ח"ו".

"אי לכך" נכתב, "ובכדי לשמור על טהרת וקדושת מחננו וצביון מלבושי כבוד החסידיים, מפרסמים אנו ומחדדין את התקנות למען יהיו הדברים ברורים ומחוורים לדעת את המעשה אשר נעשה והדרך בה נלך כיאה לבן מלך".

בעבר בשנת תשע"ו פורסם ב'בחדרי חרדים' דבריו של הרבי מצאנז בנושא, האדמו"ר אמר "הנה דרכו של היצר הרע להתחדש תמיד בתחבולותיו, ולאחרונה מצא לו תחבולה חדשה להסיט גם את האברכים והבחורים החסידים מכללי העדינות והצניעות במלבושיהם, שתחת שילכו במלבושי החסידות כפי שהיה נהוג מקדמת דנא מאבותינו ואבות אבותינו, החלו בזמן האחרון כמה לנהות אחר איזה מאדע חדשה של 'בעקיטשע' שהחליף צורתו לגמרי ממה שהיה במשך כל השנים, עד שנעשה ממש כחוכא ואיטלולא, וחוששני שביום מן הימים עוד ימכרו שטריימל משובץ ביהלומים". 

כעת הופץ בחסידות התקנות המחמירות בנושא ולהלן הרשימה המלאה כפי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': 

בעקיטשע: הבחורים ילבשו בשבתות וימים טובים 'גלאטע בעקיטשע' - חלק בלבד, ללא דוגמאות ונצנצים.

משקפיים: על המשקף להיות עדין והולם את חסידשע בחור עדין במראה ובצבע כולל הידית, דהיינו משקף עם עדשות מלבניות סטנדרטיות, מסגרת שלמה או חצי מסגרת בלבד, כאשר משקף ללא מסגרת אסור. כך גם לגבי עדשות או מסגרות עגולות, או משושות וכדומה להן - אסורות בהחלט.

חולצות: 'רעכטס אויף לינקס' דהיינו רק חסידיות בלבד שכפתוריהם נסגרים מצד ימין על שמאל, ולגבי ציצית עשוי צמר בלבד.

נעליים: אסור לנעול נעלי בד, או ספורט מגושמות, וכמובן גם נעלי שפיץ, לק ומאובזמות למיניהן.

לסיום התקנות נאמר כי כי כל מי שצריך תיקון כל שהוא בעניינים הללו יראה לסדר את העניין עד תחילת ימי השובב"ים - י"ט טבת הבעל"ט או עד ערב חג הפסח, וכי לקראת זמן קיץ הונחו צוות הישיבה לאכוף את התקנות ללא שום פשרות ולא יהיה מקומו בישיבה.

חסידות צאנז תקנות לבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד