י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התאריכים והקלפיות לחולים

דיון מקיף על תאריך לבחירות בצל הנגיף; חשש מחילול חג הפסח

פיזור הכנסת נראה קרוב מתמיד, והנתונים בשטח מלמדים כי כבר בימים הקרובים הממשלה תתפרק באופן ודאי | בכנסת דנו היום על היערכות לבחירות בצל הקורונה | התאריכים האפשריים, ומה התאריך המועדף על הנציגים החרדים | וגם: הפתרונות שהוצעו לחולי הקורונה והמבודדים

דיון מקיף על תאריך לבחירות בצל הנגיף; חשש מחילול חג הפסח
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בכנסת דנו היום בתאריך המוצע לקיום הבחירות, במקרה שהכנסת תתפזר ביום שני בעוד שבועיים או כבר בסוף שבוע הבא, הבחירות יתקיימו בתאריך י׳ ניסן, מה שמעלה חשש כבד כי עובדי ועדת הבחירות ייאלצו לעבוד בחול המועד פסח.

במהלך הדיון הוצעו מספר תחלופות, או להקדים בחודש לתאריך י"א אדר, או שבוע לאחר מכן לי"ח אדר, או שמא שבוע לאחר מכן בתאריך ג׳ ניסן שהוא התאריך המועדף על הסיעות החרדיות כך שלא יצטרכו לבטל את בחורי הישיבות מתורתם אחרי שיצאו לבין הזמנים.

ההצעה לפצל את ימי הבחירות ליומיים נדחתה על ידי ועדת הבחירות וגם על ידי הסיעות בימין מחשש לזיופים כפי שהיה בארצות הברית, כשהמטרה היא להגדיל את מספר הקלפיות משמעותית כדי למנוע התקהלויות.

מוקדם יותר התכנסה גם הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חה"כ עפר שלח לדיון בנושא, ומנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורלי הדס אמרה: "לקראת בחירות בעידן הקורונה, עלתה הסוגיה האם לקיים יום בחירות אחד או יותר. אנחנו חושבים שניתן יהיה לקיים יום אחד, אבל צריך לדלל את העומסים בקלפיות. כל משימה נעמוד בה – אך בתוך 90 יום לא פחות".

לגבי הצבעת חולי קורונה עלה לדיון שבוועדת הבחירות אמרו "נערך לאפשרות שלקראת יום הבחירות נצטרך להכין ערכות קלפי נוספות לחולים ומבודדים. עלינו לשמור על אוכלוסייה של מבוגרים ולכן בחנו הקמת קלפיות בבתי אבות ותוספת של 500 קלפיות כאלו. אנחנו עובדים על תכנית למתחמי הצבע וסע עבור חולי קורונה ומבודדים. אנחנו מפתחים עמדת הצבעה שתבוא אל כל הרכב והחולים לא יהיו בקרבת מקום של אנשים".

במשרד הבריאות הביעו התנגדות להצבעת החולים, סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, אמר בדיון שיש לבחון את נושא ההצבעה לחולים כיוון שלא ניתן לאפשר לאדם חולה להסתובב בחוץ ולכן חלופת ההצבעה באמצעות "דרייב אין" כשהוא יבוא לבד איננה אפשרית, "לא ניתן לתת לחולה לבוא לבד למתחם הצבעה בלי שידענו היכן הוא היה בדרך".

קורונה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד