ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הגל השלישי

בני ברק כבר לא ירוקה; ירושלים מתקרבת לצבע האדום

נתוני התחלואה בישראל מעלים כי חלה עלייה חדה בהתפשטות הנגיף, זו הפעם השלישית | לקראת העוצר הלילי הצפוי וההגבלות שיוחמרו, אלו נתוני התחלואה מהערים שנדבקו בנגיף

בני ברק כבר לא ירוקה; ירושלים מתקרבת לצבע האדום
בני ברק בעידן הגל השני של הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל, ותחילתו של הגל השלישי כבר נראה באופן מוחשי. גם בבחינת הערים על פי מודל הרמזור, עוד ועוד ערים משנות את צבען מכתום לאדום ומצהוב לכתום. גם בני ברק, שהייתה מוקד המגיפה בגל הראשון ובתחילתו של הגל השני, שינתה הבוקר את צבעה מירוק לצהוב.

היישוב עם ציון הרמזור הגבוה ביותר הוא היישוב עירון עם 9.5. אחרי מעלה עירון, היישובים היחידים עם ציון רמזור גבוה מ-9 הם כפר מצר עם ציון של 9.2 ומג'דל שמס עם ציון של 9.1, שם גם יש 204 חולים פעילים ושיעור החיוביים הוא 11%. בעיר טמרה שבגליל התחתון ציון הרמזור הוא 8.9 ויש בה 191 חולים פעילים. שיעור הבדיקות החיוביות שם הוא הגבוה ביותר מבין הערים האדומות ועומד על 13%. ביחס לשבוע שעבר, העלייה במספר הנדבקים בטמרה היא הגבוהה ביותר בארץ ועומדת על 543%.

היישובים עפולה ומעלות תרחישא הצטרפו גם הם בתחילת השבוע לרשימת הערים האדומות. נתניה שעד אתמול הייתה צהובה, הפכה הבוקר לכתומה. העיר הכתומה הקרובה ביותר להפוך לאדומה היא ירושלים. אחריה נמצאות קריית ביאליק, נשר, קריית ים וכאמור נתניה שהפכה לכתומה הבוקר.

העיר חיפה נחשבת לצהובה אך קרובה מאוד להפוך לכתומה, עם ציון של 5.3, אחריה פתח תקווה עם ציון רמזור 5, רחובות עם ציון 4.9, ראשון לציון עם 4.6, אשדוד עם 4.6, באר שבע עם ציון 4.4%, 2% חיוביים, תל אביב עם ציון 4.3, 2% חיוביים וגם ה"אי הירוק" אילת עם ציון 4.1, 1% חיוביים. ברשימה נמצאת גם בני ברק שהפכה הבוקר מירוקה לצהובה עם ציון רמזור של 4.3 ו-4% חיוביים.

רשימת הערים הירוקות, ערים שבהן ציון הרמזור אינו גבוה מ-4, כוללת בין היתר את נהריה, קריית אונו, מודיעין-מכבים-רעות, הרצליה, נס ציונה, חדרה, טבריה, עכו, קריית מלאכי, גבעת שמואל וביתר עילית.

ביישובים שלומי, יבנאל ומעגן מיכאל ציון הרמזור הוא 2, מה שאומר שלא היו בהם כלל נדבקים בשבועיים האחרונים. בבנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, גדרה וגני תקווה הציון הוא אף נמוך יותר עקב ירידה חדה במספר החולים ואפס נתוני הדבקה חדשים.

קורונה ירושלים עפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד