י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
איבדו את הבושה

סגר חנוכה: אילת הצהובה תחגוג; החרדים הירוקים ייסבלו

למרות ההבטחות להיצמד למספרים, הסגר הקרוב לא יהיה דיפרנציאלי. לכן אילת הצהובה תחגוג חנוכה כי חייבים תיירות, אך ריכוזים חרדיים ירוקים יסגרו, כי למה לא // דעה

סגר חנוכה: אילת הצהובה תחגוג; החרדים הירוקים ייסבלו
מאיר ברגר צילום: באדיבות המצלם

עם תחילתו של הסגר השני עלו שרי ממשלה וחברי כנסת בזה אחר זה והלקו את הציבור החרדי בטענה שבעטיו נאלצת מדינה שלמה לסגור עצמה מאחורי סורג ובריח. הפוליטיקאים הובכו; השרים החליטו לשדר קשיות עורף ולהבטיח שמה שהיה כבר לא יהיה. מעכשיו, אמרו, רק המספרים ידברו.

לאורך הסגר ולקראת גיבוש שלבי היציאה ממנו הבטיחו ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט לענייני קורונה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שמעתה ואילך רק נתונים מקצועיים ומספרי תחלואה הם שיכתיבו את קצב הפתיחה והיכן. מתווה הרמזור מעולם לא ידע שעות יפות יותר.

ואז הגיע הגל השלישי. בחסדי שמיים, בניגוד לסבבים הקודמים בהם נרשמו שיעורי תחלואה גבוהים בריכוזים החרדיים, הפעם הציבור החרדי רושם את שיעורי התחלואה הנמוכים ביותר במדינה – ובפער ניכר. אין אחד ממכון וויצמן שחולק על המציאות הזו. אין פרויקטור אחד שמתאר מציאות אחרת. היכן ממוקמת התחלואה? ובכן מתברר כי מרכז הכובד של התחלואה נמצא בריכוזים הערביים ומצמיח כנפיים אל תוככי הערים החילוניות ברחבי הארץ. ריכוזים חרדיים? יוק.

כמה טבעי היה שכל אותם צווחנים שדרשו את החלת הסגרים הדיפרנציאליים ידרשו כעת במפגיע לסגור לאלתר את כל הריכוזים הערביים, לבודד את הערים החילוניות הכתומות ולהותיר את הריכוזים החרדיים הירוקים ללא סגר.

אך ראו איזה פלא. קבינט הקורונה החליט בליל אמש על החלת סגר לילי, ניחשתם נכון – על כל הארץ. למה? היכן נעלמה הדרישה להיצמד למספרים ולנתונים, כלשון פרויקטור העל בנימין נתניהו? לבלפור פתרונים.

בשולי דיון ליל אמש התבררו שבכל זאת ישנן כמה כוכביות קטנות שאולי בכוחן להנהיר את התמונה: הגורמים המקצועיים הביעו התנגדות להחלת הסגר הלילי בטענה להיעדר אפקטיביות; נציגי המשטרה הבהירו כי אין בכוחם לאכוף את הסגר הלילי; והכי מפעים: נתניהו ביקש להחריג את 'איי התיירות' שם יתאפשר לקיים חג חנוכה כהלכתו גם בעיתות הדלקת הנרות אל תוך הלילה.

כך זה נראה כשהבושה נעלמת. ממשלת ישראל בוחרת לסמן התקהלויות על פי צרכיה הפוליטיים ולהלביש עליהן את הדאגה מפני התפשטות התחלואה. לכן אילת הצהובה תחגוג את חנוכה כי אי אפשר בלי תיירות ואילו ריכוזים חרדיים ירוקים ייסגרו כי למה לא.

הצביעות הזו ששורשה בחוסר רגישות מובהק לכל מה שמריח מסורת ישראל, משורשרת מלמעלה ועד אחרון הפקודים. בשבועות האחרונים תל אביב החילונית משופעת בחוגגי רחוב בכל כך הרבה מרכזי בילוי אך המשטרה מתעלמת בכוונה תחילה. הממשלה יודעת אף היא את האמת – אך מתעלמת.

הדאגה מפני התפשטות המחלה בחסות ההתקהלויות הללו פשוט לא קיימת. עד שחג החנוכה הגיע.

כדי לפייס את שומרי המסורת הדאובים הם מסבירים שזהו רק 'סגר לילי' וניתן כמובן יהיה להדליק ולהתכנס בעשר בבוקר עד שעות הצהריים. אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים. אבדה הבושה.

הכותב הוא הפרשן הפוליטי של 'המבשר' ופורסם הבוקר בעיתון.

מאיר ברגר סגר חנוכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד