י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חזרה לסבב א'

הקרב המשפטי בין פינדרוס להלוי לקראת הכרעה

בסבב הראשון של שרשת מערכות הבחירות בשנה האחרונה, נפתח מאבק משפטי על מנדט, בין הליכוד ליהדות התורה. בסופו של דבר פינדרוס נכנס לכנסת על חשבונו של עמית הלוי מהליכוד. כעת שלב ההכרעה המשפטי מגיע לסיומו. האם זה יכול לשנות את התמונה הפוליטית?

הקרב המשפטי בין פינדרוס להלוי לקראת הכרעה
עמית הלוי//יצחק פינדרוס צילום: פלאש90

הכנסת ה-21 כבר מזמן הפכה להיסטוריה, היא התפזרה מהר מהרגיל, אך יש עדיין שני חברי כנסת שמנהלים מאבק משפטי סביב תוצאות הבחירות, שיכלו לשנות את המפה הפוליטית ואולי היו מונעים אל הסבבים הבאים, ואלי אף את סבב הבחירות לכנסת ה-24.

אם תוצאות הבחירות הראשונות, דובר תחילה כי הליכוד תזכה ב-36 מנדטים ועמית הלוי, נציג הליכוד בירושלים, יכהן כחבר כנסת. אך קודם אישור התוצאות, נפסלו מספר קלפיות שהפכו את הקערה על פיה והותירו את הלוי בחוץ ובמקומו נכנס חבר הכנסת יצחק פינדרוס ששובץ במקום השמיני ברשימת יהדות התורה.

הלוי סירב לקבל את התוצאות, תחילה חשב שילחם ויצליח לכהן כחבר כנסת, ומשהכנסת התפזרה, העתירה הפכה לעניין כספי בלבד, שכן על כל חבר הכנסת מקבלת המפלגה מימון בחירות ושאר והלוי דורש לקבלן באם אכן יתברר כי המקום בכנסת היה צריך להגיע לידיו.

השבוע העתירה התקדמה לשלב ההכרעה, וביום ראשון קבעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתם כבית משפט לעניינים מנהלים כי על הפרקליטות להנגיש את כל חומרי החקירה בקלפי בישוב הערבי כסרא סמיע, שם לטענת הלוי נפסלו 350 קולות של הליכוד שיכולים לשנות את התוצאה.

השופטים בראשות נשיא בית המשפט המחוזי השופט אהרן פרש, סגן הנשיא משה סובל והשופטת דנה כהן - לקח הורו לפרקליטות לאפשר לעורכי הדין של חברי הכנסת עמית הלוי ושל יהדות התורה לעיין בחומרי החקירה כדי לגבש את עמדתם לקראת ההכרעה הסופית בסאגת המנדט בין הליכוד ליהדות התורה.

בהחלטה שניתנה שלשלום נקבע כי עורך דינם של סיעת יהדות הצורה עו״ד הרמבן יגיש סיכומים בנושא הקלפי המדובר שעלולה לשנות את מפת המנדטים בכנסת ה 21 עד תוך כחודש (11/1/2021) ואילו בא כוחו של חה״כ הלוו יגיש את עמדתו בעוד כחודשיים (11/2/2021).

נזכיר, באותם ימים היו חסרים לגוש הימין מנדט בודד כדי לצלוח את מחסום ה-61 ולהרכיב ממשלה. באם תתקבל הכרעה כי אכן הלוי צודק לדבר תהיה משמעות גם כספית, אך היא עלולה להשפיע על עניינים נוספים, שמא יטענו בגוש הימין כי יש לחזור לאותו מצב ולנסות להקים ממשלה.

יצחק פינדרוס עמית הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד