י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חברון - ישיבה מובחרת

רוני נומה: "בציבור החרדי ישנה היענות נמוכה להיבדק"

ראש הדסק החרדי רוני נומה מסר היום תדרוך לכלי התקשורת, וסיכם 4 כללים למלחמה בנגיף: להתייחס אל מסכה כאל כיפה בחורף הקרוב, לאוורר מקומות סגורים, הקטנת משכי זמן של השהות במקומות סגורים, והרחבת מקומות צפופים

רוני נומה: "בציבור החרדי ישנה היענות נמוכה להיבדק"
האלוף רוני נומה צילום: שוקי לרר

ראש הדסק החרדי ב'מגן ישראל' האמונים על המלחמה בנגיף הקורונה, אלוף (מיל׳) רוני נומה מסר היום (שלישי) תדרוך לכלי התקשורת בו התייחס לחג החנוכה הקרב ובא, ולמתווה הישיבות, כמו גם לחשש מפני החיסונים.

בפתח דבריו הזהיר נומה כי מתחילה עלייה מסיומת בחלק מהמקומות. אנחנו רואים עלייה בשכונות בירושלים, בני ברק, אלעד. לא עלייה אקספוננציאלית, אבל עלייה. כאשר מתוך כלל החולים שאותרו אתמול 140 הם חרדים, המהווים 8% מכלל החולים. באחוזי הבדיקות החיובי הציבור החרדי גם רושם עלייה ובעוד בציבור הכללי אחוז התחלואה עומד על 2.8% בדיקות חיוביות, בציבור החרדי הוא עומד על 4.7%.

עוד ציין נומה כי בציבור החרדי ישנה היענות נמוכה להיבדק, ובעוד בציבור הכללי, נערכים 72 בדיקות לכל 10 אלף נפש, בציבור החרדי הנתון נמוך בצורה דרמטית, ועומד על 26 בדיקות ל-10 אלף איש. כאשר החשש מתעצם עם יציאת בחורי הישיבות לחופשת חנוכה, ובמשרד הבריאות רוצים שהם ייבדקו לפני היציאה, דבר שככל הנראה לא יתבצע בשטח.

נומה הוסיף על מתווה הישיבות, אנחנו מדברים על מספרים הרבה יותר קטנים מזמן אלול. אתמול היו רק 55 חולים. ובמענה לשאלה האם מתווה הקפסולות של הישיבות יימשך בוודאות עד חודש ניסן או שבמקרה ויהיה סגר מלא הן גם בחשש סגירה השיב נומה, "אני לא יודע מה לומר מה יקרה אם יהיה סגר מלא. באופן עקרוני יש כאן מנגנון שהולך ומשתפר מזמן לזמן וההמלצה שלי תהיה להמשיך, אין סיבה לא להמשיך לקיים אותה, נבנה פה מנגנון שמאפשר את המשך הלימודים. צריך לראות מה יהיה עם החינוך הכללי, יש עכשיו מגמה להמשיך את כל הלימודים גם במקרה של סגר.

רוני נומה הוסיף וציין לשבח את ההתנהלות של ישיבת חברון במלחמה מול נגיף הקורונה ואמר "ישיבת חברון זו ישיבה מובחרת" , כמו כן שיבח נומה את ההתנהלות וההיערכות של חסידות גור לקראת ימי החנוכה.

ראש הדסק התייחס גם לחשש מהתחסנות נגד נגיף הקורונה ואמר "אנחנו מזהים שאננות כללית סביב הדיבורים על חיסון, ובמגזר החרדי יש אגדות על חסינות עדר, זה לא רק אתגר בציבור החרדי, אבל זה תלוי בדוגמא אישית, אנחנו מנסים לעבוד בכיוון הזה, אנחנו עושים ונעשה הסברה בנושא הזה. אם רבנים יבחרו להתחסן זו אכן תהיה ההסברה הכי טובה".

עוד הוסיף נומה בנושא החיסונים "אני חושב עד כמה שאני זוכר, שאנשים שיש להם נוגדים לא נכון שהם יתחסנו, צריך לתת את זה לאלו שאין להם, הרעיון הוא שמי שיש לו נוגדנים לא בטוח שבכלל יצטרך להתחסן".

"יש פה אתגר גדול. אם יוחלט על עוצר לילי, יצטרכו לאכוף אותו בשיתוף פעולה עם הציבור. אני קורה לציבור החרדי להבין שזה הדרך שלנו להימנע מסגר כללי. אני מודע לתחושות הקשת, אני קורא את העיתונים בבוקר, אני מדבר עם אנשים, אני לא יודע להתווכח עם התחושה הזו" אמר נומה על הטענות בציבור כי הסגרים מכוונים אל חגי ישראל, והוסיף "אני יודע לתרום מידע מהדיונים, לא סימנו ציבור, יש כרגע עלייה בתחלואה. אני לא שותף לזה שמישהו סימן את הציבור החרדי, אני לא שומע ולא רואה את זה. הנחיה שאמורה לחול על כל הציבור זה יקל על המשטרה לאכוף את זה, אני חושב שיש כאן אתגר מאד גדול, אני מקווה שהמציאות לא תטפח לנו על הפנים".

לסיכום אמר נומה כי ישנם 4 דברים אתם אפשר לנצח את הנגיף, בעזרת השם "להתייחס אל מסכה כאל כיפה בחורף הקרוב, לאורר מקומות סגורים, הקטנת משכי זמן של השהות במקומות סגורים, והרחבת מקומות צפופים. כך אפשר להקטין בצורה דרמטית את הסיכון, ואני מקווה שכך נצליח לבלום את העלייה הקטנה בה אנחנו נמצאים, שלא ניכנס לסחרור יחד עם הציבור הערבי והכללי".

המקומם הוא, כי במהלך הישיבה כתבים לענייני חרדים שאינם נמנים על המגזר החרדי, לא פסקו מלדרבן את ראש הדסק לענייני חרדים האלוף מיל' רוני נומה לפעול ולאכוף יותר את ההנחיות אצל מפרי הקורונה בציבור החרדי, כשהוא מצדו נאלץ להתגונן ולהסביר כי הם מעדיפים הסברה על פני אכיפה.

"הרוב זה הסברה מול הישיבות שלא עומדים בנהלים, אנחנו עושים סיורים במקומות האלו על מנת להסביר את חשיבות הדברים, בזמן חורף אני לא חושב שהמשטרה הגיעה, זה בעיקר הסברה של פיקוד העורף יחד אתנו, ואנחנו מבקשים מרבנים להעיר לראשי ישיבות" אמר נומה במענה לדרישתם של חלק מהכתבים הנ"ל לאכוף יותר את ההנחיות בישיבות ובבתי הכנסיות.

רוני נומה סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד