י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ללא צורך בקטר

הרכבות החשמליות יצאו לדרך • צפו בתיעוד

רכבת ישראל החלה את שלב נסיעות ההרצה והניסוי של הקרונועים החשמליים החדשים, נסיעות אלה, מתבצעות על תוואי הקו המהיר לירושלים. ובמסגרת נסיעות ההרצה שיתבצעו בחודשים הקרובים נבדקים מכלולים שונים ברכבת

הרכבות החשמליות יצאו לדרך • צפו בתיעוד
רכבת ישראל צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

אתמול (שני) החלה רכבת ישראל את שלב נסיעות ההרצה והניסוי של הקרונועים החשמליים החדשים, נסיעות אלה, המתבצעות על תוואי הקו המהיר לירושלים הינן שלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה. 

צפו בנסיעתה הראשונה של הרכבת בהרי ירושלים:

במסגרת נסיעות ההרצה שיתבצעו בחודשים הקרובים נבדקים מכלולים שונים ברכבת כגון הפנטוגרף, ממנו מוזרם החשמל מרשת החשמל העילית אל הרכבת. כמו כן נבדקות מערכות האיתות ומכלולי ההאצה והבלימה. זאת לקראת הכנסתם לשירות הצפויה במהלך שנת 2021. 

כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. הרכבות מתוצרת סימנס DDEMU, מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים. 

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת. 

רכבת חשמלית רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד