י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחויבים ל100% הצלחה

שעות לנחיתת החיסונים, החכי"ם סקרו את ההיערכות

הוועדה לענייני ביקורת המדינה באה לבדוק את מוכנות חברת טבע- ס.ל.א. לאחסון והפצת החיסונים לקורונה. מנכ"ל טבע ישראל אמר בסיור "מחויבים ל100% הצלחה: אם יקרה משהו לחיסונים, לא נקבל אחרים"

שעות לנחיתת החיסונים, החכי"ם סקרו את ההיערכות
הוועדה לביקורת המדינה בסיור בטבע-סל"א צילום: אלעד מלכה

יממה לפני נחיתתו הצפויה של משלוח החיסונים הראשון של חברת 'פייזר' בישראל, הגיעו חברי הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח, לבדוק את מוכנות המרכז הלוגיסטי של חברת טבע - ס.ל.א, שם יאוחסנו מיליוני חיסוני הקורונה בתנאי קירור מיוחדים וטבע - ס.ל.א. אחראית על שינועם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועד לנקודת הקצה של האזרחים המתחסנים.

בסיור שנערך היום (שלישי) השתתפו יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח, וחבר הוועדה, חבר הכנסת אוריאל בוסו, הם התקבלו במרכז הלוגיסטי של טבע בשוהם ע"י מנכ"ל חברת טבע ישראל, יוסי אופק ומנכ"ל חברת ס.ל.א, אורי גת-פלוש.

במרכז הלוגיסטי, למדו חברי הוועדה מקרוב על אופן קליטת החיסונים והכנסתם לתנאי הקפאה מיוחדים בטמפרטורה של עד מינוס 80 מעלות. חיסוני הקורונה יגיעו לחוות המקפיאים, ובהם מקפיאים בהיקף מספק לאחסון מיליוני חיסונים. אשר לגביהם תתבצע בקרה צמודה וקפדנית כל העת, כך שאיכותם תישמר.

שלח התרשם מההיערכות המרשימה ואמר ״עיני כל מדינת ישראל נשואות לכאן. מדובר בפרויקט הלאומי החשוב והרחב היקף ביותר מאז תחילת המשבר של הקורונה. מתחילת המשבר, אני מלווה הן כראש ועדת הקורונה והן עתה בוועדה לביקורת המדינה את הנושא. באתי הנה כדי לראות ולשמוע כיצד נוכל לקדם ולסייע עוד בהצלחת המבצע. מהסיור, אני יוצא בתחושה שהחברה ערוכה ומקצועית בצורה בלתי רגילה. כולי תקווה שזה יימשך כך מפה עד לקצה בהגעת החיסון לאזרח ושהכול יתנהל בסדר נכון ומקצועי ולא חלילה בבלגן".

חבר הכנסת אוריאל בוסו הוסיף אחריו "התרשמתי שעם הרבה סייעתא דשמייא אנחנו יכולים להיות די רגועים שמדינת ישראל ערוכה מוקדם מהצפוי בכדי שנוכל להחזיר את החיים לשגרה. הקורונה שינתה סדרי עולם, אך ללא ספק היא הייתה גם אבן בוחנת להתמודדויות חדשות שלנו. אני יוצא מסיור זה מעודד ועל אף התפילה שלנו ששוב לא יקרו עוד דברים רפואיים כאלו בישראל, אני שמח לדעת שקיימת חברת טבע שהיא גאווה ישראלית".

"מדובר באתגר לוגיסטי גלובאלי מורכב ורגיש שטרם בוצע כמותו בעולם – קל וחומר בסדרי הגודל ובלוחות הזמנים הללו – כך שאין כאן מקום לטעויות. אנו מבינים את גודל האחריות ויכולים להרגיע ולומר כי ישראל, בכל הנוגע ללוגיסטיקה של אחסון והפצת החיסונים, נמצאת בהחלט במקום טוב ובידיים טובות מנוסות ומקצועיות" אמר מנכ"ל טבע ישראל, יוסי אופק בסיור והוסיף "דאגנו להגדיל משמעותית את מספר המקפיאים המיוחדים שלנו – המסוגלים להגיע לטמפרטורות קיצוניות של עד מינוס 80 מעלות צלזיוס – כך שנוכל לקלוט מיליוני חיסונים מכל היצרניות, כולל פייזר, שכידוע, החיסון שלה מחייב אחסון בתנאי קירור מיוחדים. קבלת האמון מממשלת ישראל ומשרד הבריאות, והזכות לסייע עוד יותר במלחמה כנגד הקורונה מהווה עבורנו תעודת כבוד וגאווה אמתית".

"לטבע ולחברת ההפצה שלה בישראל, ס.ל.א ניסיון רב שנים, בשגרה ובחירום, באספקת תרופות וציוד רפואי קריטי. אנו שמחים לעדכן, כי בנקודת זמן זו טבע כבר ערוכה לביצוע המשימה הלאומית - הן במרכז הלוגיסטי בשוהם והן באתר החברה בכפר סבא - שבמסגרתה נוכל לאחסן ולהפיץ חיסונים בהיקף שיספק את כל צרכי אזרחי מדינת ישראל" סיכם מנכ"ל ס.ל.א, אורי גת-פלש.

חיסון לקורונה הוועדה לביקורת המדינה חברת טבע עופר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד