י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת הגיור לדרמה • פרסום ראשון

בג"ץ דוחה את בקשת המדינה ודורש תשובה תוך 13 יום

ברקע סאגת חוק הגיוס והאיום בבחירות, בג"ץ זורה מלח על הפצעים ומסבך את הממשלה עם סאגה נוספת בנושא חוק הגיור. שופטי בג"ץ דורשים את תשובת המדינה בתוך 13 ימים, מדוע לא יוכרו גיורים רפורמיים | עם זאת, במידה והכנסת תפוזר, הממשלה תקבל הארכה • פרסום ראשון

בג"ץ דוחה את בקשת המדינה ודורש תשובה תוך 13 יום
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

פרסום ראשון: בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה את בקשת המדינה לדחוק את ההכרעה בסאגת הגיור ובדרישה להכיר בגיורים הרפורמים בשל הפלונטר הפוליטי, אתמול (שני), כך נודע ל'בחדרי חרדים', בג"ץ דחה את הבקשה ומציב לחרדים וממשלה פלונטר נוסף על האתגרים הפוליטיים הקיימים.

מדובר בעתירה של הארגונים הרפורמים שדורשים להכיר בגיור רפורמי, בתגובה הציע שר הפנים אריה דרעי את חוק הגיור הממלכתי, אלא שהמצב הפוליטי לא מאפשר את החקיקה, ועל כן דרש דחייה של חצי שנה בהכרעה, כש'בחדרי חרדים' בשוע שעבר כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בחוק הגיור שמציע השר דרעי ופוסל בעצם את 'מתווה ניסים' שיזם השר לשעבר משה ניסים שמונה על ידו.

בתגובה, הודיעו אתמול שופטי בית המשפט העליון כי הם דוחים את בקשת המדינה ודורשים לקבל את תשובתה בתוך 13 ימים, בה הם יסבירו מדוע לא יכירו בגיור רפורמי. עם זאת מעניקים השופטים אפשרות לדחייה במקרה של פיזור הכנסת.

"איננו רואים מקום לדחייה נוספת במתן פסק הדין", נכתב בהחלטת השופטים, שהתייחסו לתרחיש של פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, "אך למותר לציין כי ככל שתהיה התפתחות עד למועד הינתנו ניתן להגיש בנושא הודעה מעדכנת מתאימה".

בג״ץ מורה למדינה להשיב תוך 13 יום ועד ליום 21.12.2020 מדוע לא יכירו בגיור רפורמי, כך שאם הכנסת לא תתפזר עד אז, עלולים שופטי בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי, דבר שישליך רבות על הגיור ועל העולם הדתי.

ח"כ משה ארבל מש"ס, הגיב להחלטת בג"צ ומסר: "אני מצר על החלטת בית המשפט העליון שהתעלמה מהצעת חוק גיור ממלכתי שהגשתי בהנחיית שר הפנים הרב אריה דרעי והונחה על שלחן הכנסת כבר ב16 לנובמבר".

לדברי ארבל, "הצעת חוק ממלכתית שללא ספק תזכה לתמיכה רחבה. אל לו לבית המשפט לדחוק את רגלי הכנסת ולהכריע במקומה בנושא שאחדות עם ישראל תלויה בו אך ורק בשל עיכוב פרוצדורלי".

חוק הגיור בג"ץ גיור רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד