י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקראת חג האור

4 צעדים שיעזרו לכם להאיר את הרגעים החשוכים בחיים

בחג החנוכה אנו מכניסים את האור לביתנו, מה גורם לנו למצבים החשוכים בחיים? וכיצד נצליח להאיר אותם לראות את האור • ארבע הצעדים, איתם תוכלו להתמודד ולהאיר את תקופות החושך בחייכם

4 צעדים שיעזרו לכם להאיר את הרגעים החשוכים בחיים
חנוכיה צילום: pixabay

4 צעדים איך אפשר להאיר את החושך

חג החנוכה הגיע ומביא איתו חג של אור וחושך.

לפני היום הראשון בבריאת העולם כתוב: "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ. וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם". אין הכוונה שהחושך 'נברא', אלא פשוט היה שם ולא היה אור והחושך הוא העדר אור.

"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה". 

האור והחושך הם חלק מחיינו ואלייהם התווספו גם הפירושים שחושך נתפס "כמשהו שלילי" ואור "כחיובי".

בחנוכה אנו מוסיפים אור: בכל יום נוסף נר לחנוכייה ומזכיר לנו את משמעות האור. כי התגברות האור היא התגברות הטוב, התגברות הבהירות על הבלבול והטשטוש והתגברות הרצון בתיקון עולם.

אך לא יכולנו לראות זאת אם לא היה חושך.

כשקורה משהו לא צפוי, או מצב שלא רצינו שיקרה כגון מחלה, כעס, כאב, אכזבה, משבר פרידה או כישלון, החושך יוצר אפלה, דממה ותקיעות בחיינו ומשפיע על מעגלים נוספים בחיינו. הרגשות שאנו חווים הם לרוב רגשות מעכבים אשר לא תמיד מאפשרים לנו לראות מעבר ולהבין שאין לנו השפעהעל מה שקרה. אנו נאבקים בחושך כועסים ומתעייפים.

4 צעדים כיצד להאיר את החושך?

  1. לא להבהל מהחושך ולא להכחיש אותו. להסכים לראות את כל הרגשות שצפים בתוכנו, את כל ההוכחות למצב החשוך. כי רק אם ניתן להם מקום נקרא להם בשם, לא נלחם בהם ונזכור שהם זמניים הם ייעלמו.
  2. תאירו באמצעות 'כד השמן' את החושך– התאמצו ותאירו בפנס את החושך וחפשו בו דבר אחד קטן ונחמד שקרה ובעזרתו נוכל להאיר ולהעיר את חיינו.
  3. זיכרו אין בעולם רק שחור ולבן ישנה קשת של צבעים רבים העוטפים את עולמו. ציירו, הביטו וראו את כל הגוונים.אישה יקרה לי מאוד אמרה לי פעם ברגע של משבר שרק ראיתי שחור מסביבי "חדי, פקחי עכשיו חזק את העניים וספרי לי באיזה צבע השמיים?"  
  4. סלחו גלו חמלה ואמרו תודה
    הסליחה מאפשרת לנו לנשום, להכיל להבין ,לקבל ולשחרר את זרימת החיים בכל הקיצוניות שיש . הסליחה מאפשרת לנו לשחרר את הרצון בלשנות או להתווכח עם המציאות, לגלות חמלה לעצמי ולאחרים, לגלות את הטוב שבהם עם כל החושך והקושי, להתרכז במה שיש ולהודות על כך. להעריך את הרגע, להתמקד בו ולחיות בשלום עם כל מה שמרגישים. כי ברגע שנכיל את החושך ונהנה מהאור נוכל גם לטבל אותם יחדיו.

ולסיום, בכל ערב מול נרות החנוכה, בחרו לחפש כד קטן של טוב בתוך החושךו להאמין שמתוך החשיכה הזו יכולה להתרחש מהפכה של טוב.

חג אורים שמח ומלא בניסים ונפלאות

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

חנוכה אור חושך כעס עצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד