י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק על קו הרכבת הקלה

עצורי ההפגנה שוחררו: הורחקו ל-30 יום מ'בר אילן'

יממה לאחר ההפגנה הסוערת בצומת בר אילן בירושלים נגד תוואי הרכבת הקלה, אחרון העצורים שוחרר הערב לביתו | כלל העצורים שעוכבו במהלך ההפגנה שוחררו בתנאים מגבילים, לאחר התערבותו של העסקן הרב שמעון שישא, תוך שנאסר עליהם להתקרב לרחוב בר אילן למשך 30 יום

עצורי ההפגנה שוחררו: הורחקו ל-30 יום מ'בר אילן'
מעצר מפגין במחאה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרון העצורים מתוך 25 החרדים שנעצרו אמש (שני) במהלך ההפגנה הסוערת באזור צומת בר אילן בירושלים, שוחרר לביתו לפני שעה קלה - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. במהלך היום הובאו חלק מהעצורים בפני בית המשפט השלום בירושלים, אך בסופו של דבר הוחלט לשחררם בתנאים מגבילים.

במהלך היממה האחרונה דרשה המשטרה להאריך את מעצרם של חלק מהעצורים, אך לאחר התערבותו של העסקן הרב שמעון שישא הם שוחררו. בתוך כך, צעיר כבן 16 תושב מודיעין עילית שנעצר בחשד לתקיפת שוטרים, שוחרר למעצר בית עד ליום חמישי.

במהלך ההפגנה הסוערת נגד תוואי הרכבת הקלה, שהסתיימה רק לפנות בוקר, נעצרו כ-25 מפגינים בחשד שהפרו את הסדר הציבורי. על פי נתוני המשטרה, שישה שוטרים נפצעו במהלך הניסון להשיב את הרגיעה ולפנות את המפגינים.

מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה, החלו המפגינים להפר את הסדר תוך יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה, הבערת פחים וציוד מכני הנדסי באתר בניה, גרמו נזק למספר רמזורים, לניידות משטרה וכן חסמו את הרחובות הסמוכים עם הפחים.

עוד נמסר, כי כתוצאה מיידוי אבנים ובקבוק זכוכית נפצעו 6 שוטרים, מהם פונו 2 שוטרים להמשך טיפול רפואי. 25 החרדים שנעצרו חשודים בהפרות הסדר, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרבות הצתת פחים והם הועברו לחקירה במשטרה, ובמהלך היום יובאו חלק מהם אל בית המשפט לדיון בעניינם.

מדובר במחאה סוערת שלא נראתה מזה תקופה ארוכה בבירה. בניסיון לפזר את המחאה ולהשיב את הסדר הציבורי, השתמשו כוחות המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר במכת"זיות וביחידת הפרשים.

ההפגנה התקיימה בצומת בר אילן וברחובות הסמוכים, בעקבות הכוונה להתחיל את עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה. בשכונות החרדיות בירושלים נתלו בימים מודעות ענק הקוראות לצאת ולמחות נגד כוונת העירייה להתחיל את העבודות באזור. בחוגי הקנאים בבירה מאיימים להחריף את המאבק במידה והעירייה לא תיסוג מההחלטה להעביר במקום את קו הרכבת הקלה.

הפגנת קיצונים מעצרים הרכבת הקלה צומת בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד