י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקשר המשפחתי נחשף

נתניהו קיבל מטבע שהונפק לזכרו של הגר"א

שגרירת ליטא בישראל העניקה הבוקר לראש הממשלה נתניהו מטבע חדש שהונפק לזכרו של הגר"א על ידי ממשלת ליטא • המטבע הינו בשווי של 10 יורו, והוא עוצב על יש שלושה אנשים ממדינת ליטא

נתניהו קיבל מטבע שהונפק לזכרו של הגר"א
המטבע בליטא צילום: ממשלת ליטא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום בלשכתו בירושלים מטבע חדש שהונפק על ידי ממשלת ליטא ומנציח את זכרו של הגר"א. מי שהעניקה לו את המטבע היא שגרירת ליטא בישראל Lina Antanavičienė.

כמו כן, העניקה השגרירה לראש הממשלה בול ליטאי מיוחד, מטעם רשות הדואר של ליטא, לזכרו של הגאון מווילנה, שיצא לאחרונה במסגרת “שנת הגאון מווילנה” שציינו במדינתם.


 

ראש הממשלה בנימין נתניה אמר במעמד כי "אני מאוד נרגש. אני מבקש שתמסרי את תודתי לראש הממשלה היוצא סקוורניאליס, ליו”ר דירקטוריון הבנק של ליטא וכמובן את ברכותינו לראש הממשלה הנכנסת שימוניטה. זה מרגש מאוד, משתי סיבות: אני חושב שזה המטבע האירופי הראשון שטבועות עליו אותיות בעברית, הגר”א. בנוסף יש לי קשר אישי לזה. משפחתי הגיעה מליטא ולמשפחתי יש קשרים לגאון מווילנה. לכן עבורנו מדובר בקשר לאומי אך גם אישי. אני מודה לכם על כך מאוד, זה יהיה על שולחני".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפני כחודש להנפקת המטבע ע"י ממשלת ליטא.

לדברי נתניהו, "שמעתי אתמול שממשלת ליטא הנפיקה מטבע לכבודו של הגאון מווילנה, שהוא היה אחד מגדולי ההוגים, גדולי התורה וגדולי האישים שקמו לעם ישראל בדורותיו. זה מאוד מרגש שיש מטבע אירופי עם כתב עברי, שמנציח באמת את אחד מגדולי ישראל. אני אומר את זה כראש ממשלת ישראל, בן לעם היהודי, אבל גם בגלל שיש קשרי משפחה, בין משפחתי ומשפחתו של הגאון. מכל הסיבות הללו אני נרגש מאוד, ואני בטוח שגם אתם". 

כפי שדווח באתר בחדרי חרדים, בנק ליטא הוציא מטבע חדש לציון 300 שנה להולדת הגר"א ז"ל. המטבע נושא מילים ביידיש ובליטאית, הביטוי 'Vil, Nor Goen', שהוא משחק מילים יידיש שמשמעותו: אם אתה רוצה, גם אתה יכול להיות גאון.

בצד האחורי של המטבע, הוצבה האות 'ש', בגלל הגימטריה של האות, 300, כאשר מתחת לאות 'ש' י כתוב "300". האותיות מודגשות בזהב בטכניקות הטבעה מיוחדת עם השם המלא של שמו של הגאון, רבי אליהו בן שלמה זלמן, שתקיף את הצד האחורי של המטבע בליטאית ובעברית.

המטבע הינו בשווי של 10 יורו, והוא עוצב על יש שלושה אנשים ממדינת ליטא.

ליטא הגאון מוילנא מטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד