י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"יותר גרועה מאיראן"

מכעיס: שגריר רוסיה בישראל תוקף ומשמיץ את המדינה

"ישראל מערערת את היציבות במזרח התיכון יותר מאיראן" כך אומר שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב שהוסיף לטעון כי "אין הוכחה שחיזבאללה חפר מנהרות כדי לתקוף את ישראל" | וזה לא הכל

מכעיס: שגריר רוסיה בישראל תוקף ומשמיץ את המדינה
שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב מאשים כי "ישראל מערערת את היציבות במזרח התיכון יותר מאיראן, הבעיה באזור אינה פעילות איראנית", כשלדבריו, "מדובר בחוסר הבנה בין מדינות ואי עמידה בהחלטות האו"ם בסכסוך ישראל-ערבי וישראלי-פלסטיני". את הדברים אמר בראיון לאתר 'ג'רוזלם פוסט'.

כשנשאל אם ההיקף המצומצם יחסית של הסכסוך של ישראל עם הפלסטינים מערער את היציבות של האזור מאשר איראן באמצעות שליחיה ברחבי המזרח התיכון, כמו החות'ים בתימן וחיזבאללה בלבנון, דחה השגריר ויקטורוב את העובדה כי איראן מממנת את קבוצות הטרור.

"ישראל תוקפת את חיזבאללה; חיזבאללה לא תוקף את ישראל", הוסיף והתייחס לפרסומים הזרים כי ישראל הפציצה שיירות נשק איראניות שיועדו לחיזבאללה בסוריה. ויקטורוב אמר עוד כי ראה את המנהרות מלבנון לישראל, שפעילי חיזבאללה השתמשו בהם כדי לנסות לתקוף את ישראל, וטען כי אין "שום הוכחה שחיזבאללה יצר את המנהרות הללו". לדבריו, על ישראל "לא לתקוף את שטחי האו"ם הריבוניים".

כשנשאל האם מדובר בשינוי העמדה, לפיו ישראל מוסרת לרוסיה הודעה מוקדמת לפני שהיא תוקפת עמדות איראניות בסמוך לגבול סוריה-ישראל, אמר ויקטורוב "לא", משום שה"תיאום נוגע לביטחון הצבא הרוסי בסוריה". עם זאת, הוא הוסיף, "אין שום דרך לאשר תקיפות ישראליות כלשהן על סוריה, אף פעם לא, ולא בעתיד".

ביחס לדיווחים האחרונים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי איראן פיתחה צנטריפוגות מעל המותר על פי הסכם הגרעין משנת 2015, אמר ויקטורוב כי הוא "אינו מסכים לטענה שאיראן הפרה את ההסכם".

"הצעד הראשון נעשה על ידי עמיתינו האמריקאים שלצערנו החליטו לעזוב את ההסכם בשנת 2018" האשים השגריר הרוסי בישראל וההביר, "הם עזבו את התוכנית וזה איפשר לאיראנים לבצע צעדים שאינם תואמים את התוכנית באופן מלא, וזה גם מצער".

על אף שוויקטורוב מכנה את ג'ו ביידן "הנשיא הנבחר אולי" של ארה"ב, כשהוא מציין שהוא "מונה רק על ידי העיתונות" ולא הוכרז רשמית כמנצח, הוא אומר שרוסיה "שמה לב לכמה הצהרות" שביידן מבקש להעביר.

"אם ארה"ב תחזור לעסקה, זה יהפוך דברים רבים לפשוטים יותר", אמר. "זה יעזור להפחית את החששות ולאפשר לאיראנים לפתח תוכנית אנרגיה אטומית למטרות שלום ולאפשר לסבא"א לבחון מה קורה בתחום הצבאי".

באשר לשאלה, האם רוסיה תמכור נשק לאיראן לאחר ביטול האיסור שהטיל האו"ם בתחילת השנה, השיב השגריר הרוסי: "איראן היא מדינה ריבונית, מדוע לא? אני לא מכיר תוכניות ספציפיות; זה עניין של משא ומתן".

ויקטורוב אמר כי רוסיה תומכת בהסכמי אברהם, הכוללים יחסים דיפלומטיים ישראליים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודאן, ואמר כי "כל מהלך לקראת אינטראקציה הוא התפתחות חיובית, כשלעצמו".

"על ישראל לשבת ולראות כיצד לקחת בחשבון את החששות הלגיטימיים של כולם ולא ליצור בריתות וגושים נגד מישהו אחר", אמר ביחס לברית שיצרה ישראל עם מדינות המפרץ נגד איראן.

ויקטורוב הזהיר כי הסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים "מאפשר למחבלים לגייס עוד תומכים לשורותיהם".

שגריר רוסיה שגריר בישראל אנטולי ויקטורוב עימות איראן ישראל מנהרות חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד