ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חוקרים: אכילת פיסטוק מסייעת למניעת סרטן

על פי נתונים שהציגה קבוצת חוקרים מגרמניה בכינוס האיגוד האמריקני לחקר הסרטן, עולה: אכילת אגוזי פיסטוק במינון מסויים מדי יום עשויה לסייע במניעת סוגי סרטן מסוימים

חוקרים: אכילת פיסטוק מסייעת למניעת סרטן

אכילת פיסטוק מדי יום, עשויה לסייע במניעת סרטן. כך טענה קבוצת חוקרים במכון הגרמני לחקר הריאות, בכנס האיגוד האמריקני לסרטן.

החוקרים שערכו מחקר בשיתוף עם אוניברסיטת טקסס לנשים, טוענים כי המצאותו של גאמא טוקופרול, וריאציה של ויטמין E, הידוע כגורם מונע סרטן, באגוזי הפיסטוק, הוא המסייע לירידה בסיכון למחלה.

לדברי החוקרים, במהלך הניסוי קיבלה קבוצת נשים במשך כששה שבועות, כ-68 גרמים של פיסטוק לאכילה מדי יום, בנוסף לדיאטה רגילה - כשנתוני קבוצת המחקר מול קבוצת הביקורת הראו על עליה ניכרת ברמת הגאמא טוקופרול בסרום.

לדברי החוקרים, המרכיב גאמא טוקופרול הקיים באגוזי הפיסטוק, מסייע לתאים לביצוע תהליכים המונעים מהם לפגוע בעצמם ולגרום לשכפולם ללא בקרה ומונע בכך סוגים מסוימים של סרטן כדוגמת סרטן הריאה וסוגים נוספים.

גאמא טוקופרול מצוי גם במקורות מזון נוספים כגון: בוטנים, אגוזי פקאן, אגוזי מלך, סויה ועוד, כשלדברי החוקרים אכילה במידה, על בסיס קבוע של תפריט הכולל מזונות אלו עשויה לסייע במניעת המחלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד