כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

האמריקני עם השטריימל - התגלה כגנב

תרגיל עוקץ בפורים בי-ם: אלמוני עם שטריימל, זקן הדור ומבטא אמריקני - הבטיח לאברך סכום של 1600 $, וביקש בתמורה הלוואה למספר שעות • הוא הבטיח ליצור קשר. כעת האברך 'מחפש את הרוח'

האמריקני עם השטריימל - התגלה כגנב
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

את חג הפורים תש"ע, לא ישכח ש' מירושלים לעולם. הוא נפל קורבן לעוקץ מתוחכם, וכעת הוא מלקק את פצעיו ומתמודד עם החור הגדול שנפער בכיסו, ברגע של אימון-יתר שנתן באדם עם חזות חרדית מרשימה. מרשימה מאוד, אפילו.

הקורבן, ששמו המלא ופרטיו שמורים במערכת, מתהלך מאז חג הפורים כסהרורי, והוא לא מוצא מנוח לנפשו. "איך נפלתי בפח?!", הוא שואל את עצמו שוב ושוב. שום תשובה לא תספק אותו.

הקורבן שנעקץ, הוא אברך המתגורר בירושלים, שבנו לומד במסגרת חינוכית מיוחדת, ובשל כך רובצות עליו הוצאות חריגות, המאלצות אותו לממן את החינוך המיוחד לבנו, לצד מימון מורים פרטיים - ובד בבד לפרנס משפחה.

מצבו הדחוק של האברך, מאלץ אותו להזדקק מפעם לפעם למתנות יד של נדיבי עם.

וכך עבר חג הפורים האחרון על האברך הירושלמי בכיתות אחר פתחי נדיבים, שמצבו נגע לליבם. בערבו של ט"ו באדר, מצא את עצמו האברך כשבכיסו סכום של מאות דולרים.

רשות הדיבור לקורבן העוקץ: "עברתי ברחוב חגי בירושלים, בדרכי לסעודת פורים. ברחוב חגי, ראיתי לפניי אדם עם חזות מרשימה. שטריימל מהודר וגדול, וזקן מרשים. פתחתי עימו בשיחה, ומייד קלטתי כי מדובר באמריקאי.

"דיברתי איתו ביידיש, וסיפרתי לו על מצבי. שאלתי אותו אם הוא יוכל לעזור לי. הוא נענה, כי בידו סכום של 1600 דולרים שקיבל בארה"ב כ'שליחות מצווה' בטרם המראתו לארץ. 'אני מוכן לתת לך את מלוא הסכום', הוא אמר לי, 'אבל אני מבקש ממך שתלווה לי כעת סכום כסף, כי נתקעתי ללא מזומנים בכיסי, ואני רוצה לקיים מצוות מתנות לאביונים. בהמשך אצור איתך קשר, אחזיר לך את הכסף, בתוספת של 1600 דולרים'.

"אני לא יודע למה סמכתי עליו", מודה האברך הנעקץ. "הוא היה נראה לי אמין. בתחילה הוא ביקש שאלווה לו 600 שקלים, אך בהמשך הוא טיפס ל-800 דולר. נתתי לו את הסכום, ושוב אני אומר: זו הייתה טעות גדולה ועד עכשיו אני לא מבין איך התפתיתי. הוא לקח את מספר הטלפון הסלולארי שלי.

"ביקשתי ממנו את מספר הטלפון שלו, אבל הוא התחמק ואמר שהסוללה עומדת להיגמר לו. אבל הוא הבטיח לי שהוא ייצור עימי קשר בשעות הקרובות. מסרתי לו את פרטיי וכתובתי, ונפרדנו לשלום.

"אחרי כמה שעות קיבלתי שיחה ממספר חסוי. התברר שזה האלמוני שלקח ממני את הכסף. שאלתי אותו היכן הוא נמצא בכדי שאוכל לבוא ולקחת ממנו את הכסף. אבל אז נוצרו שיבושים בקו, שבדיעבד נראים לי כמכוונים. השיחה נותקה.

"מאז, נעלמו עקבותיו, ואני מחפש את הרוח", סיפר האברך בטון עגום. "אני תולש את שערות ראשי ואני שואל אותו: למה האמנתי לו?! אבל אני מצדיק את עצמי, כי הוא היה נראה כל כך מרשים ואמין - עד שכל אחד אחר היה יכול ליפול ברשתו".

עד כאן סיפורו של האברך, סיפור שאירע ביום הפורים האחרון לעת ערב, ברחוב חגי בירושלים. סיפור, שהקורבן שלו מתהלך בימים אלו סהרורי ועצוב.

אז אם מישהו נוסף נעקץ מאותו נוכל, או שיש בידו פרטים העשויים להוביל לזהותו של הנוכל המופיע עם שטריימל גדול וזקן מרשים - שייצור קשר עם מערכת 'בחדרי חרדים' וזו תקשר אותו עם האברך הנעקץ.

וגם מי שאין לו קצה-חוט באשר לזהות הגנב - את הלקח צריכים להפיק כולם: אסור לסמוך על אף אדם שאינו מוכר. גם אם יש לו שטריימל גדול וזקן הדור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד