כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הישג לנתניהו עם פתיחת 'שיחות הקרבה'

עם ההודעה על פתיחת משא ומתן עקיף עם הפלסטינים, הודיעו האמריקנים: ההבנות שהיגעו הפלסטינים מול ממשלת אולמרט אינן מחייבות את ההנהגה הישראלית הנוכחית

נתניהו צילום: פלאש 90
נתניהו צילום: פלאש 90

הישג לנתניהו, עם הודעת השליח האמריקני למזרח התיכון גורג' מיטשל, על חידוש המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים. הממשל האמריקני הודיע כי ההבנות שהגיעה ממשלת אולמרט מול הפלסטינים, אינן מחייבות את הממשלה הנוכחית.

הודעתו של מיטשל, על רקע ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן, באה לאחר מרתון מתיש של שיחות מדיניות בציר ישראל, הרשות הפלסטינית וארה"ב, שבסיומן הודיע מיטשל על תחילתן של 'שיחות קרבה' בין הצדדים.

"נתחיל לדון במבנה ובהיקף של השיחות האלה ואני אשוב לאיזור בשבוע הבא כדי להמשיך בדיונים", אמר מיטשל בהודעתו. "כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו מקווים שהם יובילו לקיומן של שיחות ישירות". מיטשל ביקש בהצהרתו משני הצדדים לא לבצע פעולה שעלולה להגביר את המתח ביניהם.

עם זאת, הפלסטינים כבר הודיעו השיחות אמורות להתמקד בסוגיית הגבולות וסידורי הביטחון, והם יעמדו על דרישתם לקבל שטח "בגודל זהה" לשטחי 67', על בסיס חילופי שטחים. דרישה המהווה תנאי הכרחי מבחינתם לפתיחת משא ומתן ישיר. לדבריהם, בנימין נתניהו יחוייב להסכים לעקרון זה, עליו הסכימו כבר ממשלות קודמות בעצה אחת עם הממשל האמריקאי והקהיליה הבינלאומית כולה.

על רקע הודעה זו, הבהיר אמש השליח האמריקני לפלסטינים, כי הבנות שהושגו שלא במסגרת הסכם מול ממשלת ישראל, אינן מחייבות את ממשל נתניהו. בכך כוון מיטשל בייחוד להבנות שהושגו בשיחותיה של ציפי לבני עם אבו עלא בתקופת כהונת ממשלת אולמרט, ולהבנות שהושגו בתהליך אנאפוליס.

לדברי מיטשל, מה שמחייב את ממשלת ישראל אלו הסכמים שנחתמו בין הצדדים כמו גם מפת הדרכים עליה הסכימה ממשלת ישראל בעבר.

נתניהו מצידו בירך על התנעת התהליך המדיני, ואמר כי "כבר שנה אני מחכה לפתיחת השיחות".

בתוך כך יפגש היום סגן הנשיא ג'ו ביידן, עם ראש הממשלה ונשיא המדינה, ומחר עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ויעסוק בהמרצת הצדדים לשוב במהירות למשא ומתן ישיר, שיוביל, לתקוותו, להסכם שלום עוד בתקופת ממשל אובאמה הראשון, מה שיצעיד לבטח את הנשיא האמריקני לתקופת כהונה שנייה בחדר הסגלגל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד