י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על חודו של קול

דריכות חרדית לקראת החקיקה האנטי דתית

מתח בסיעות החרדיות עם העלאתם של שני חוקים מטעם סיעת כחול לבן, שעלולים לפגוע בציפור הנפש של ההלכה היהודית | הרוב הדרוש לבלימת החקיקה תלוי על בלימה אחרי שח"כים שונים חלו בנגיף ופרישתו של סער | מאמץ חרדי אחרון לגייס מתנגדים

דריכות חרדית לקראת החקיקה האנטי דתית
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בשעות הקרובות יעלו להצבעה שני חוקים שיזמו בכחול לבן ומעלים דאגה בקרב הסיעות החרדיות, חוק השוויון שעלול להכיר בנישואין נגד ההלכה, וחוק נוסף שיפגע בבסיס ההלכה היהודית.

החרדים הצליחו לגייס רוב להפילו, אלא שאז נדבק חה"כ דוד ביטון בקורונה ובעקבותיו חמישה חברי כנסת נכנסו לבידוד, לצד התפטרותו של חה"כ גדעון סער וחה"כ שרן השכל שנמצאת בחופשת לידה.

חבר הכנסת משה גפני דרש מהליכוד להביא את כל חברי הכנסת המבודדים להצביע על שתי החוקים היום, ובדיון שקיימו אתמול בלשכת יו"ר הכנסת במטרה לבחון אפשרות כי הח"כ שחלה בקורונה ישתתף בהצבעה - לא נשארה אפשרות כזו.

החוקים הללו יכולים ליפול על חודו של קול, כך שחשוב לגייס כל אצבע להצבעות, החרדים ביררו גם עם חה"כ גדעון סער אם ישתתף בהצבעות למרות התפטרותו שנכנסת לתוקף רק בתום 48 שעות, אך לא קיבלו מענה.

בנוסף, בסיעות החרדיות הגישו בתגובה מספר הצעות חוק פרטיות, אלא שהבוקר (רביעי) דרשו בליכוד להסיר אותם, ביהדות התורה נענו לדרישה והסירו את החוקים, אך בש"ס עדיין מתעקשים להצביע על הצעותיהם.

חרדים חקיקה דוד ביטן מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד