י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מדובר בהפקרה בריאותית"

חשש למשבר מדיני: איחוד האמירויות לא תוגדר אדומה

בשל החשש ממשבר מדיני מול האמירתים, משרד הבריאות נאלץ שלא להכליל את איחוד האמירויות ברשימת המדינות האדמות למרות ששבעה עשר ישראלים ששבו מדובאי נמצאו חיוביים

חשש למשבר מדיני: איחוד האמירויות לא תוגדר אדומה
מגדלי פאר, כבישים וגשרים בדובאי צילום: unsplash

למרות אזהרות משרד הבריאות והתחלואה הגוברת באיחוד האמירויות, המדינה לא תוגדר כמדינה אדומה בשל לחצים שהועלו על ידי משרד החוץ והחשש ממשבר מדיני.

ח"כ איילת שקד הגיבה להחלטה ואמרה כי "מאות ישראלים חוזרים עם קורונה מאיחוד האמירויות. הממשלה חייבת להחיל חובת בדיקה מהירה בשדה התעופה עם הנחיתה. מדובר בהפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית. למרות האופוריה שרה"מ מנסה לשדר, הקורונה עוד כאן ועלינו להתנהג בהתאם".

על פי הנתונים שפרסם לפני יומיים משרד הבריאות, 17 ישראלים ששהו באמירויות נדבקו עד כה בנגיף הקורונה. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, טען כי למרות הנתונים ההלו אין בכך בכדי להפוך אותה למדינה אדומה וכי איחוד האמירויות צריכה להישאר מדינה ירוקה. ד"ר שרון אלרואי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור טענה מצד שני כי הנתונים מחייבים אותה להפוך למדינה אדומה.

גורמי מקצוע רבים תמכו בעמדתה של ד"ר שרון אלרואי פרייס שיש להגדיר את המדינה כאדומה, אולם כאמור, ההחלטה בוטלה עקב חשש למשבר מדיני.

לפני כיומיים עוכבו מאות ישראלים בשדה התעופה בדובאי. גורם בכיר במשרד החוץ ציין אז כי ככל הנראה העיכוב נבע מכך שהאמירתים הבינו שמדינתם תיהפך לאדומה, מה שאומר שתושבי איחוד האמירויות לא יוכלו להיכנס לישראל וראו בכך הפרה של הסכמי הנורמליזציה.

איחוד האמירויות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד