י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אי אפשר לסמוך על מילה שלהם"

מבוכה לחרדים ולליכוד: החוק שיפגע בדתיים אושר; זעם על סער

לאחר שבימים האחרונים פעלו חברי הסיעות החרדיות מול הח"כים במשכן במטרה להביא לרוב שיפיל את הצעת החוק של כחול לבן שפוגעת בעיקרי הדת ומעניקה הכרה לרפורמים, הצעת החוק עברה במליאה ברוב של 56 מול 54 מתנגדים | זעם חרדי על סער ומיכל שיר: "שני בוגדים"

מבוכה לחרדים ולליכוד: החוק שיפגע בדתיים אושר; זעם על סער
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

מבוכה של ממש נרשמה בקרב החרדים בשעה האחרונה במליאת הכנסת, כשהחוק אותו יזמו בכחול לבן, הפוגע בעיקרי הדת ויוצא נגד ההלכה והכרה ברפורמים עבר ברוב קטן.

בסיעות החרדיות גייסו בימים האחרונים תמיכה וטענו כי השיגו רוב להפיל את החוק, כאשר בסיעת דרך ארץ הביעו התנגדות לחוק ובליכוד גייסו את כל חברי הכנסת, כולל אלה שנאלצו להיכנס לבידוד בימים האחרונים כדי להתנגד לו.

אלא, שאמש הודיע סער על התפטרותו מהכנסת ובסיעות החרדיות פעלו לאורך הבוקר מול סער כדי שיבוא להצביע נגד, שכן ישנן 48 שעות עד שהתפטרותו מהכנסת תכנס לתוקף, סער שוחח בשעות הצהרים עם חה"כ גפני והתחייב כי יצביע.

בפועל, בהצבעה שהתקיימה בשעה האחרונה, החוק אושר ברוב של 56 מול 54 מתנגדים, כאשר סער לא השתתף בהצבעה, וגם הח"כית המקורבת לו מיכל שר נעדרה באופן מפתיע.

בסיעות החרדיות זועמים על התנהלותו של סער. "זה לא תקווה חדשה", תקפו, "אי אפשר לסמוך על מילה שלהם". גורמים בסיעות החרדיות אמרו כי סער וחברת הכנסת מיכל הם "הם שני בוגדים, שלא יבקשו תמיכה אחרי הבחירות".

השר זאב אלקין אמר בדיון במליאה: "אל תסתתרו מאחורי סיסמאות של השוויון האישי הפרטי, לא על זה החוקים האלה מדברים. אנחנו מדברים על מדינת כל אזרחיה ומדינה דו-לאומית, החזון של הרשימה המשותפת, אבל לפחות אומרים את זה באופן גלוי. חבריי מכחול לבן ומיש עתיד מה קרה לכם? אתם הולכים כאן בעקבות בל"ד. המשמעות של החוקים שאתם ניסחתם הוא לאו מוחלט לכל הסממנים היהודים של מדינת ישראל. לשנות את ההמנון, את הסמלים, את חוק השבות, את כל הסמלים של היותנו מדינה יהודית, לשם החקיקה הזו מכוונת. אתם באים לקעקע את חוק הלאום ואת האופי של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

השר אבי ניסנקורן ביקש להשיב גם ואמר: "החוק הזה מדבר על שוויון לפרט, אנחנו לא מדברים פה על זכויות לאומיות. יש הצעת חוק של האוזר וסער, למה היא לא באה היום? אתם נגד שוויון במדינת ישראל. מדינת ישראל היא עדיין מדינה שרואים בה דמוקרטיה. העובדה שבכל הדמוקרטיות בעולם המערבי, עיקרון השוויון נמצא בחוק יסוד. מי שמצביע נד, מצביע נגד שוויון ובעד גזענות".

רפורמים מפלגת כחול לבן מיכל שיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד