י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסכנות והפתרונות

חנוכה בפתח: כך תתכוננו לחג בצורה בטוחה עם הילדים

חג החנוכה בפתח ואיתו גם מגבלות הקורונה, השנה יהיה זה חג במתכונת ביתית מתמיד - חג משפחתי ומצומצם • הסכנות שצריך להכיר? איך להימנע מהן? • התשובות לכל השאלות לחג בטוח יותר

חנוכה בפתח: כך תתכוננו לחג בצורה בטוחה עם הילדים
חנוכה צילום: pixabay

בשלב זה כבר ברור שסגר לילי לא יהיה, אבל את חג החנוכה נחגוג השנה בסביבה משפחתית מצומצמת ונתפלל יחד שהאור ילך ויגדל בחודשים הקרובים ויחזיר אותנו לשגרה מבורכת. עד שזה יקרה, מומחי ארגון בטרם עם תשובות לכל השאלות לחג בטוח יותר

מאיזה גיל ילד יכול להדליק את הנרות?

עד גיל 9 ילדים מדליקים נרות בעזרת מבוגר. אם יש שיער ארוך, אוספים אותו בזמן הדלקת הנרות. גפרורים ומצתים מחזיקים למקום מיד בתום השימוש.

האם כל החנוכיות בטוחות לשימוש?

לא. ישנן חנוכיות שהילדים מכינים בפעילות יצירה. לפני שמשתמשים בהן יש לוודא שאינם עשויות מחומרים דליקים ולבדוק את יציבותם של בתי הנרות. לפני כל שימוש בחנוכיה יש לוודא שהיא יציבה ושלמה.

היכן מומלץ להניח את החנוכיה?

מניחים את החנוכיה במקום רחב - על השולחן, השיש או אדן חלון רחב - הרחק מחפצים דליקים כמו וילון או מפה והרחק מהישג ידם של ילדים.

מה הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות למניעת שריפה מחנוכיה?

לא משאירים את הנרות דולקים ללא השגחה. בנוסף, מומלץ להתקין בבית גלאי עשן. הגלאי מתריע על שריפה בשלב מוקדם ומאפשר לכבותה במהירות, או לקרוא לכבאות והצלה ולפנות את הילדים בזמן.

האם ילדים יכולים לעזור בהכנת לביבות וסופגניות בבית?

בהחלט. ילדים יכולים לקחת חלק בבישול בכל שלבי ההכנה - עד שלב הטיגון. את הטיגון משאירים למבוגרים ומרחיקים את הילדים למניעת כוויה מנתזי שמן. במהלך הטיגון מומלץ להשתמש בלהבות האחוריות בכיריים ותמיד להפנות את ידיות הסיר או המחבת לכיוון הקיר.

יש הנחיות לשימוש בטוח בסביבונים?

סביבונים קטנים מדי עלולים להוות סכנת חנק עבור תינוקות ופעוטות. הכלל הוא שכל חפץ שיכול להיכנס לתוך קופסה של ביצת הפתעה, עלול לגרום לחנק ולכן יש להרחיקו מילדים צעירים. . בסביבונים המאירים והמנגנים מסתתרת סכנה נוספת - סוללות כפתור שעלולות להתפרק מהסביבון. סוללות הכפתור מסוכנות במיוחד מכיוון שהן נוטות להפריש חומרים מסוכנים שפוגעים במהירות ברקמות הגוף. במידה ויש חשש לבליעת סוללה, יש להגיע במהירות לטיפול רפואי. גם במנהג לחלק מעות חנוכה יש סכנה - במידה ומדובר במטבעות שעלולים להיות גם הם מסוכנים לילדים מתחת לגיל 5.

חנוכה סכנות ארגון בטרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד