ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אנחנו לא עוד מדינה באזור"

זעם סעודי על ישראל: "ההדלפות הביכו את הממלכה"

גורמים בסביבת בית המלוכה הסעודי מתוסכלים מהדלפת פגישתו של יורש העצר עם ראש הממשלה במהלך ביקורו של פומפאו במדינה. לדברי אותם גורמים, הדלפת הפגישה בחודש שעבר הייתה טעות והיא הביכה את הממלכה בעולם הערבי

זעם סעודי על ישראל: "ההדלפות הביכו את הממלכה"
בן סלמאן צילום: פלאש 90

בעקבות המבוכה בבית המלוכה הסעודי אחרי ההדלפה על פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, גורמים בסביבת גורמים בסביבת בית המלוכה הסעודי אומרים ל'כאן חדשות' כי "על ישראל להימנע ממהלכים כמו הדלפת הפגישה בין ראש הממשלה, נתניהו, ליורש העצר הסעודי".

דיפלומטים בכירים במדינות ערב: "סעודיה בוחנת בזהירות את הנורמליזציה"

עוד מסרו הגורמים, כי "על ישראל להבין שסעודיה היא לא כמו עוד מדינה באזור". על רקע ההדלפה, אותם גורמים הביעו פסימיות לגבי פריצת דרך בתקופה הקרובה בכל מה שקשור לנרמול היחסים עם ישראל. לדבריהם, "הדלפות מהסוג הזה פוגעות בהתקדמות באותו נתיב". דווקא אחרי שסעודיה אפשרה לטיסות ישראליות לחלוף בשטחה בדרך לאמירויות ולבחריין, מהלך לא מבוטל מבחינתה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שר החוץ של סעודיה הכחיש את הפגישה בין רה"מ נתניהו ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. לדבריו בפגישה עם פומפאו נכחו רק בכירים סעודיים ואמריקנים. הפגישה על פי דיווחים התקיימה בסוף חודש נובמבר. הביקור התקיים תחת מעטה חשאיות יחד עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ודלף לאחר שעות לכלי התקשורת.

שר הביטחון בני גנץ שלא עודכן בדבר הפגישה, אמר לאחר הפרסום כי: "הדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה לסעודיה - הינה צעד חסר אחריות, לא כך אני נוהג, מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים".

מוחמד בן סלמאן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד