ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרסום ראשון

המתלוננים נגד עסקת הטיעון: מאיימים לעתור לבג"ץ

בצל המגעים המתקיימים בין הפרקליטות לעורכי דינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד - לקראת חתימה על עסקת טיעון, המתלוננים נגד הרב באמצעות עורכי דינם שיגרו היום מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה ובו מתנגדים בנחרצות להסדר | "אנו מלאי תקווה שבתיק נורא שכזה, הכולל מעשי נוכלות ורשעות זוועתיים - "נפעל בחזית מאוחדת" | פרסום ראשון: המתלוננים מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד העסקה

המתלוננים נגד עסקת הטיעון: מאיימים לעתור לבג"ץ
הרב ברלנד בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

עורכי דינם של כמה מהמתלוננים נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, המואשם בעבירות של עושק ומרמה, שיגרו היום (רביעי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט מחוז ירושלים עו"ד דני ויטמן, בדרישה להימנע מחתימה על הסכם טיעון אותה הם מגדירים כ"כמגוחכת".

בתוך כך, עורכי הדין יעקב שקלאר וסתיו הלפרין המייצגים את חלק מהמתלוננים, שוקלים לעתור לבג"ץ במידה ותיחתם עסקת הטיעון עם הרב ברלנד - כך מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. כפי שדווח כבר לפני כחודשיים, בפרקליטות מקיימים מגעים עם פרקליטיו של הרב ברלנד המואשם בעבירות חמורות של עושק, בכך שניצל את מעמדו והוציא סכומי כסף ממשפחות מאמיניו.

במכתב, מציגים עורכי הדין את טיעוני נפגעי העבירה כנגד עסקת הטיעון, ודורשים כי הם יוצגו בפני בית המשפט. "דרישתם של כלל נפגעי העבירה בתיק זה, על מנת לעצור את עסקת הטיעון המגוחכת הקורמת עור וגידים בימי אלה ממש, שעיקרה עונש מאסר אבסורדי של 14 חודשי מאסר, פיצוי לכל נפגע עבירה בסכום הנע בין 5,000 ₪ ל-10,000 ₪, בצירוף קנס לטובת המדינה".

"יובהר בראשית נדברים", כותבים עורכי הדין, "כי אנו מלאי תקווה שבתיק נורא שכזה, הכולל מעשי נוכלות ורשעות זוועתיים - שלעולם לא יהיו מספיק מילים כדי לתארם, אנו נפעל בחזית מאוחדת על מנת להילחם ברשע, ובאדם אשר הלכה למעשה 'ירצח' נפשות של קורבנות רבים ובני משפחותיהם".

עורכי הדין מציינים שהובא לידיעתם, כי השיקולים העיקריים שהביאו לעריכת עסקת טיעון,  "הינו גילו של ברלנד, מצבו הבריאותי, והמשקל שהנכם מייחסים להודאותיו באישומים". "יודגש כבר עתה", מציינים עורכי הדין במכתב, "כי שיקולים אלו הינם שיקולים שאינם מידתיים ואינם לתכלית ראויה, ואינם עומדים במבחני מנהל תקין וראוי".

כזכור, בתחילת השנה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

מאז, ניסו פרקליטיו של הרב לעתור כמה פעמים לערכאות, בדרישה לשחררו ממעצר בעקבות מצבו הרפואי ההולך ומחמיר. מספר דיונים שהיו אמורים להתקיים בנידון, נדחו פעם אחר, כאשר מקורבים לתיק טוענים כי מטרת הדחייה, היא נסיון להגיע לחתימה מול הפרקליטות.

 

הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד