ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות התפשטות הנגיף

לאחר פתיחת הקניונים: קריאה להעלאת אחוז התפוסה בתחב"צ

לאחר שהקניונים נפתחו הבוקר בכל הארץ, הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה היום בנושא הסדרת התחבורה הציבורית העמוסה • עפר שלח: "כשנוכחים בדיון ושומעים את המצוקות, מבינים למה מבקר המדינה היה צריך לכתוב דוח מיוחד על התחבורה הציבורית"

לאחר פתיחת הקניונים: קריאה להעלאת אחוז התפוסה בתחב"צ
נהג אוטובוס בעידן קורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, דנה היום בנושא הסדרת התחבורה הציבורית העמוסה בימים אלו, נוכח ההגבלות של נגיף הקורונה וצמצום מספר הנוסעים.

בדיון אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו כי על אף הצעדים המתוכננים והמדוברים להגבלות נוספות על רקע התחלואה העולה, נושא התחבורה הציבורית יוותר על כנו, כל עוד משרד הבריאות ימשיך להיווכח שיש בין כל הנוסעים שמירה על עטיית מסיכה.

בדיון עלו טענות רבות מצד נציגי הארגונים על כך שצמצום וביטול קווים, גרם לפגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית שבלית ברירה עברו לנסיעות ברכב הפרטי משום שאין מענה תחבורתי. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה בוועדה כי קווים רבים שפעלו ביישובים הערבים טרם הקורונה, עוד טרם שבו לפעולה. לדבריה, קו מרכזי ביותר ששימש את תושבי המשולש לחיפה, הושבת לחלוטין ופגע קשות באזרחים.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח אמר כי "כשנוכחים בדיון ושומעים את המצוקות, מבינים למה מבקר המדינה היה צריך לכתוב דוח מיוחד על התחבורה הציבורית. אלו ליקויים ובעיות שהיו טרם הקורונה. ומה שאנו חוזים כעת, אלו השפעות של הזנחה פושעת לא פחות של התחבורה הציבורית על כל סוגיה: אוטובוסים, רכבות, רכבות תחתית וכל פתרון שהוא של הסעת המונים. נקודת האור היחידה שעלתה בדיון היא שהסיטואציה הנוכחית של הקורונה, מאפשרת לחברות לעשות יותר עבודת תשתית שנעשו מזמן. כאן בוועדה אמשיך לעקוב ולראות כיצד יפעלו בהקדם כל הקווים שנסגרו ולוודא שמי שבוחר בתחבורה ציבורית יכול לעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

תחבורה ציבורית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד