י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שיא במספר הנרצחים"

47% מהאסירים הפליליים בישראל הם ערבים

מסך כל האסירים הפליליים בישראל: 2557 הם ערבים המהווים 47% מהאסירים בקטגוריה זו • יו"ר הועדה: "לצערנו רשמנו היום שיא חדש במספר הנרצחים בחברה הערבית 102 לעומת 94 בשנת 2019"

47% מהאסירים הפליליים בישראל הם ערבים
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

מסך כל האסירים הפליליים: 2557 הם ערבים המהווים 47% מהאסירים בקטגוריה זו - כך הוצג במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת נכון לתחילת דצמבר 2020, בדיון הוועדה המיוחדת של הכנסת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות חה"כ מנסור עבאס. עוד הוצג כי בשב"ס ישנם 5,449 אסירים פליליים תושבי ישראל - 2,892 מהם יהודים.

בפתח הדיון הביא יו"ר הוועדה את הנתונים על אודות ההרוגים כתוצאה מהפשיעה בחברה הערבית בישיבת הוועדה שהתקיימה הבוקר (רביעי) בנושא שיקום אסירים בכלא, ואמר כי "לצערנו רשמנו היום שיא חדש במספר הנרצחים בחברה הערבית 102 לעומת 94 בשנת 2019".

בדיון עלו מספר חסמים בפני ההצלחה בשיקום האסירים במהלך תקופת שהייתם בבית הסוהר ולאחר שחרורם, קרי השפה המחסור בעובדים סוציאליים דוברי השפה בהליך הטיפול והשיקום. על הפנייה בשפה הערבית לאסירים השיבה רונית זר משרות בתי הסוהר ואמרה כי הם אינם מזהים חסם שפתי שפונים לאסירים בבית הסוהר. ועל העובדים הסוציאליים במהלך ריצוי תקופת המעצר השיבה רותם אפודי מהרשות לשיקום האסיר ואמרה כי לפי התכנית שהם גיבשו נקבע יעד של קליטת 15 עובדים סוציאליים ייעודיים לחברה הערבית.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון בכך שבשביל לקלוט יותר עובדים סוציאליים דוברי השפה הערבית יש לתמרץ את הסטודנטים בתחום זה כדי להכשירם להליך השיקום והטיפול באסירים.

אסירים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד