י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לב טהור

מונה רוזנבלום ושלמה כהן בשיר חדש לזכרו של הגראי"ל שטיינמן

לכבוד יום השנה השלישי למרן הגראי"ל שטיינמן שיחול הלילה, מוציא המלחין והמעבד מונה רוזנבלום שיר חדש לזכרו, "לב טהור", בביצוע המרטיט של אמן הרגש החסידי שלמה כהן

מונה רוזנבלום ושלמה כהן בשיר חדש לזכרו של הגראי"ל שטיינמן
הרב שטיינמן זצ"ל ומונה רוזנבלום צילום: שוקי לרר

הלילה (כ"ד בכסלו) יחול יום השנה השלישי לפטירתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצ"ל. כעת, מוציא המלחין והמעבד ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום שיר חדש לזכרו הטהור של מרן, "לב טהור", בביצועו של בעל המנגן ר' שלמה כהן. את המילים בעברית בשיר, חיבר הסופר חיים ולדר.

בטורו במגזין "קול פליי" שיצא היום, מספר מונה רוזנבלום: "כבר שלוש שנים שאנחנו מרגישים את החלל הגדול שנוצר לאחר הסתלקותו של מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל. היתה לי זכות בכתיבת השיר המיוחד 'לב טהור' שבעצם מספר את סיפורו של הרב שטינמן.

"הכל התחיל כשבוקר אחד פגש אותי הרב יעקב וירז'בינסקי, שנושא על כתפיו אחזקה וניהול של כמה וכמה ישיבות בראשן ובנשיאותן עמד הגראי"ל. ר' יעקב אמר לי: משה מרדכי, אני צריך ממך שיר חזק ומיוחד על הרב שטינמן. מיד חשבתי לעצמי: מי אני שאכתוב שיר על הרב שטינמן? ובכלל, איזה מילים יצליחו לבטא את הגדלות העצומה שלו?

"במשך ימים ארוכים התהלכתי אפוף מחשבות: איך בכלל ניגשים לדבר כזה? וכשיהודי במצוקה, מה הוא עושה? פונה לקב"ה. פשוט התפללתי על זה יום אחרי יום, ועד שבוקר אחד זה קרה... בסיום תפילת שחרית, אני פוסע לביתי, ופתאום קופצות לי המילים "לב טהור"! הרי בעצם, זה מה שהיה הרב שטינמן, כולו לב טהור, היה לו לב ענק שהכיל את כל כלל ישראל עם כל הקשיים והצרות והבעיות שלהם, והלב הזה היה טהור במיוחד. המחשבה הזאת הביאה אותי להרהר בפסוק "לב טהור ברא לי אלוקים, ורוח נכון חדש בקרבי". למעשה, בפסוק הזה דוד המלך בתהילים, נותן לכל יהודי את ההזדמנות והאפשרות לבקש ולקבל לב טהור.

"ואז, תוך כדי שאני מהרהר בהתרגשות במילים המיוחדות האלו, מתחילה המנגינה כאילו מעצמה להזדמזם לי בראש. אני ממשיך להתקדם במעלה הרחוב, עוד פסיעה ועוד פסיעה,  וגם המנגינה מתקדמת איתי ביחד. בס"ד, עד שהגעתי הביתה, חצי מהשיר כבר היה מוכן. הרגשתי שהקב"ה שלח לי מנגינה מיוחדת וטהורה שמתאימה כל כך למילים הגדולות ולדמות הגדולה הזאת.

"ועדיין היה חסר לי משהו: קטע שלישי בשיר, עם כמה מילים על דמותו הענקית של הרב. אז פניתי לידידי הסופר חיים ולדר, וביקשתי ממנו שיעשה את מה שהוא יודע לעשות כאמן המילים. ואכן, תוך זמן קצר הוא התקשר אליי והודיע: יש לי מילים. ואלו המילים:

"אוי רבנו... בליבנו / כל חיינו נזכור מידותיך; אורחותיך הן תורתך / כאיילת השחר נרוץ אליך".

המילים הקצרות אבל המקסימות האלו, מדברות גם על המידות המופלאות של הרב שטינמן וגם על כך שחלק מהתורה שהוא הנחיל לנו זה אורחות המוסר שלו, שהן למופת ולדוגמא לכולנו. ובעיקר, המילים האלו מדברות על התפקיד שלנו: הרב שטינמן אמנם נפטר, אבל אנחנו יכולים להחיות אותו בתוך ליבנו וכאילת השחר (משפט שרומז כמובן על הספרים שלו), נרוץ לקראתו וננסה להתחקות אחר עקבותיו. וזה הביא אתו את החלק השלישי של השיר".

לחן ועיבוד: מונה רוזנבלום

ביצוע: שלמה כהן

מילים: חיים ולדר

הרב אהרן לייב שטיינמן משה מונה רוזנבלום חיים ולדר שלמה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד