י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי התקרית בכנסת

גדעון סער התקשר להסביר ולהתנצל; גפני סינן

שעות לאחר שספג מתקפה חריפה מצד ראשי יהדות התורה, ח"כ גדעון סער ניסה לפרוש את גרסתו ולתחזק את הקשר עם המפלגות החרדיות. תחילה חייג לגפני שסינן אותו. לאחמ"כ חייג לליצמן ותקף את פרסום המתקפה נגדו מבלי לבדוק עמו קודם את אשר אירע מאחורי הקלעים. ליצמן לא השתכנע

גדעון סער התקשר להסביר ולהתנצל; גפני סינן
גדעון סער צילום: פלאש 90

לאחר התקרית היום (רביעי) בין ראשי סיעת 'יהדות התורה', לחבר הכנסת שגדעון סער, שנעדר מההצבעה על חוק השוויון ועקב כך החוק שפוגע בעיקרי הדת עבר בקריאה טרומית.

ב'יהדות התורה' זעמו על סער וראשי הסיעה השר יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני שיגרו הודעה זועמת לתקשורת נגד סער, "לצערנו ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטים בניגוד למסורת ישראל", נמסר.

גפני טען היום כי שוחח בשעות הצהרים המקודמות עם גדעון סער והשניים סיכמו כי הוא ישתתף בהצבעה ובכך הרוב להפלת החוק היה מובטח, אלא שסער לא הצליח להשתתף בה וממילא היא עברה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סער חייג הערב לראשי הסיעות החרדיות, תחילה לחה"כ גפני שסינן את השיחה, ולאחר מכן לשר יעקב ליצמן במטרה להסביר את גרסתו, ותקף אותם על כך שלא בדקו מולו לפני שפרסמו את ההודעה נגדו.

גפני בעת ההצבעה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

סער טען כי הוא לא צריך להוכיח את יחסיו עם החרדים, אבל טען כי הוא לא הספיק את ההצבעה ופספס אותה בכמה שניות. לדבריו, הוא ביקש מיו"ר הכנסת יריב לוין להוסיף את הצבעתו, אך לוין סירב. לטענת סער, "הוא עשה את זה בכוונה".

ליצמן סירב לקבל את ההסבר של סער, במיוחד בכך שחברת הכנסת מיכל שיר מ'הליכוד', המקורבת לו, שהתה מחוץ למליאה ולא השתתפה בהצבעה, שעל כך לא היה לסער מה להשיב.

סער טען כי הוא מעוניין להמשיך את שיתוף הפעולה בינו לבין הסיעות החרדיות.

מוקדם יותר כתב חה"כ גדעון סער בתגובה למסיבת העיתונאים של בנימים נתניהו וכתב בין דבריו, כי נתניהו משקר. "אני לא נמנעתי היום בשום הצבעה. להיפך: הצבעתי נגד. מצד שני, חבל שנתניהו בחר היום לברוח מההצבעה החשובה על חוק משאל עם", כשבפועל סער עצמו לא השתתף בהצבעה שעברה בעקבות היעדרותו.

גדעון סער משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד