י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאות קורבנות ביום

לקראת חגיגות השנה החדשה: הקנצלרית מתחננת לאזרחים

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתחננת לאזרחים ליישם את הגבלות נגיף הקורונה בצורה יוצאת דופן לקראת חג המולד • בנאום נלהב בפני הפרלמנט היא קראה לעצור את התפשטות הקורונה

לקראת חגיגות השנה החדשה: הקנצלרית מתחננת לאזרחים
המשטרה בגרמניה צילום: Unsplash

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (רביעי) להטיל הגבלות קשות יותר על החיים הציבוריים במהלך חג המולד שחוגגים הנוצרים. היא יצאה במפורש בעד ההמלצות שפרסמה האקדמיה הלאומית למדע בגרמניה. סגירה מלאה של עסקים פרט לחיוניים, החל מ-24 בדצמבר, ועבודה מהבית במידת האפשר.

מרקל אמרה כי היא מתנגדת לפתיחת בתי מלון, דבר שיביא משפחות להיפגש בחופשת חג המולד וראש השנה הלועזי, וכי היא מסכימה עם המלצות לסגור חנויות אחרי חג המולד עד 10 בינואר.

הקנצלרית אמרה את דבריה הבוקר (רביעי) בבונדסטאג, כחלק מוויכוח על תקציב המדינה לשנת 2021. באופן מסורתי, דיונים אלה הם הזדמנות לערוך חשבון נפש בביצועי הממשלה בשנה הקודמת. זה היה הדיון התקציבי האחרון של מרקל, מכיוון שהיא לא תתמודד בשנה הבאה, אחרי 15 שנים, בהן עמדה בראש ממשלת גרמניה.

גרמניה מתקשה להתמודד עם המגפה. מכון רוברט קוך, הרשות הבריאותית למחלות הציבור בגרמניה, הודיעה ​​ביום רביעי כי מספר המתים היומי עומד על 590 בני אדם, מה שהביא את סך המתים מאז תחילת המגיפה ל-19,932 וכן יותר מ-1.2 מיליון נדבקים.

"חמש מאות מקרי מוות ביום אינם מקובלים", אמרה מרקל בנאום, שאותו הגדירו הצופים כאישי ורגשי באופן יוצא דופן.

קורונה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל חג המולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד