י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קצת מידי ומאוחר מידי

סוער בצרפת: הנשיא מקדם חוקים נגד האסלאם

נשיא צרפת מקרון מקדם חקיקה נגד הקיצוניות האסלאמית המפריעה לחילוניותה של צרפת, המתנגדים טוענים כי הדבר יגרום למוסלמים להרגיש לא רצויים בצרפת, ונדמה כי אכן זו מטרתם הסמויה של הרשויות

סוער בצרפת: הנשיא מקדם חוקים נגד האסלאם
עמנואל מקרון בישראל צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בכל רחבי יבשת אירופה, הסובלנות מאפשרת לגל אסלאם קיצוני להשתקע במקום ולהרים ראש, אחת המדינות הסובלות ביותר מגל האסלאם הקיצוני היא צרפת, כעת מנסים הרשויות להתמודד עם הצרה המתפתחת מבית.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, מקדם נשיא צרפת מקרון חקיקה נגד קיצוניות אסלאמית המפריעה לחילוניותה של צרפת, המתנגדים טוענים כי הדבר יגרום למוסלמים להרגיש לא רצויים, כאשר נדמה כי אכן זו מטרתם הסמויה של הרשויות. הרשויות בצרפת מצדן מתגוננות ואומרות כי חקיקה זו לא מהווה חקיקה מכוונת נגד האסלאם אלא רק רצון לשמור על צביונה של המדינה.

החוק שהולך להיות נדון בחודשים הקרובים בפרלמנט הצרפתי עומד לעורר סערה רבתית, כאשר לדוגמא אחד מסעיפי החוק אומר כי גבר שיעבור על החוק הצרפתי ויישא יותר מאשה אחת, דבר הנפוץ ביותר בקרב המוסלמים, צפוי להיות מגורש מצרפת, וכן עוד ועוד סעיפים המנסים לעגן את חילוניותה של צרפת מול גל האסלאם הקיצוני השוטף אותה.

זו לא הפעם הראשונה שנשיא צרפת עמנואל מקרון מביא על עצמו את כעסם של המוסלמים, רק בתקופה האחרונה כינה מקרון את האיסלאם 'דת במשבר' ועורר נגדו גל של זעם בציבור המוסלמי.

ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס המקדם את החוק עליו הצהיר הנשיא כי יתמוך בו, הוסיף אף הוא וטען כי החוק בא "החוק הוא לא נגד דתות כלשהן או נגד הדת המוסלמית במיוחד, החוק נועד להיאבק ביוזמות פוליטיות ואידיאולוגיות המנוגדות לערכים ולריבונות שלנו"

עוד הוסיף ראש ממשלת צרפת החוק הזה הוא חופש, הוא חוק של הגנה, חוק שיגן על אזרחי צרפת מפני אידיאולוגיה מרושעת שעונה לשם 'קיצוניות איסלאמיסטית'".

צרפת מוסלמים עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד