י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר האבחון השגוי

נס חנוכה: כך ניצלו חייה של התינוקת

תינוקת בת 8 חודשים הובהלה אל ביה"ח 'אסותא'' באשדוד לאחר שסבלה מקוצר נשימה חמור  | עם הגעתה למיון זוהה חלקיק מתכת תקוע בקנה הנשימה | לאחר ניתוח הועברה התינוקת להמשך טיפול עד לשיחרורה

נס חנוכה: כך ניצלו חייה של התינוקת
החלקיק שהוצא בניתוח צילום: אסותא

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעה לפני מספר ימים תינוקת בת 8 חודשים כאשר היא סובלת מנשימה רעשנית "סטרידור".

מבירור המקרה עולה, כי התינוקת תושבת מושב בשפלה, סובלת מזה שמונה ימים מנשימות רעשניות. הוריה של התינוקת פנו לרופא בקהילה שאבחן אותה כסובלת מקוצר נשימה קל, וכטיפול הציע מתן סטרואידים. לאחר הטיפול התרופתי מצבה השתפר קלות, עם זאת, לאחר חמישה ימים, כאשר מצבה לא השתפר מספיק ומתן התרופה הופסק, מצבה החמיר. בעקבות כך פנו הוריה למיון ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

עם קבלתה במיון נשלחה במידית לצילום חזה, שם זוהה חלקיק מתכת בגדול של .1/1.5 סמ' שטוח, התקוע בקנה הנשימה. עם זיהוי הבעיה, נשלחה בבהילות לחדר ניתוח, לצורך ניתוח חירום בהובלתם של מחלקת אף אוזן גרון/ניתוחי ראש צוואר ומחלקת הרדמה של ביה"ח, בהובלתם ד"ר אבנת תמיר וד"ר שמאין. בגלל גודלו היחסי של החלקיק, מדובר היה בניתוח מורכב וארוך, אך בסופו החלקיק הוצא. לאחר הניתוח, הועברה המטופלת להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים לטיפולו של ד"ר אביעד רוזנברג, כשהיא מורדמת ומונשמת.

לאחר שלושה ימים, התעוררה התינוקת, והיא עברה גמילה מהנשמה. מצבה מוגדר כעת טוב ויציב והיא צפויה להשתחרר לביתה כבר בימים הקרובים
 
יעל מזרחי אמה של נעה התינוקת אמרה כי "אני מבקשת להודות לצוות בית החולים, כולם ללא יוצא מן הכלל, קיבלנו טיפול מדהים ומציל חיים. מעבר לעובדה שמדובר בבית חולים חדש ומוביל, אין לי ספק שהעובדה שדווקא צוות נשי מקצועי ומוביל טיפל בנו במסירות ורגישות יוצאות דופן, סייעו בטיפול"

בית החולים אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד