י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האורחים קיבלו קנסות

אמש בחתונה: השוטרים עכבו את החתן; הכלה היתומה פרצה בבכי

חתונה שנערכה אמש בשטח פתוח ובהשתתפות מספר מועט של אנשים בקפסולות, כפי ההנחיות, הופסקה בברוטליות ע"י המשטרה שאף עכבה את החתן עד לסוף האירוע | אחד האורחים סיפר ל'בחדרי': "בקושי רבע שעה אחרי החופה, האירוע כבר נגמר. חיכו לרכבים בחוץ וחילקו קנסות"

אמש בחתונה: השוטרים עכבו את החתן; הכלה היתומה פרצה בבכי
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל פרצו אמש (רביעי) לחתונה חרדית שהתקיימה בשטח פתוח סמוך ליישוב מזכרת בתיה, פזרו את המשתתפים ועכבו את החתן. הכלה היתומה פרצה בבכי. רק לאחר כשעה וחצי שוחרר החתן אך החתונה כבר הסתיימה.

אמש נערכה חתונה בשטח פתוח סמוך ליישוב מזכרת בתיה. מספר דקות לאחר החופה פרצו למקום שוטרים וביקשו מכולם לעזוב. הם עכבו את החתן בניידת למשך כשעה וחצי לקול בכיותיה של הכלה - יתומה מאב, ורק לאחר שהאורחים התפזרו הם שחררו אותו.

אחד מהאורחים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "בערך רבע שעה אחרי החופה הגיעו למקום שוטרים ולקחו את החתן לניידת". לדבריו, "היו שם מעט אנשים בקפסולות וזה היה בשטח פתוח אבל זה לא מנע מהם לבקש מכולם לעזוב. ניסינו להסביר להם שרק עכשיו התחיל האירוע אבל זה לא עזר".

הוא הוסיף וסיפר כי "האירוע פשוט נגמר מספר דקות לאחר שהתחיל. גם אחרי שהלכנו השוטרים חיכו לרכבים בחוץ ונתנו לכולם קנס של 500 ש"ח על הפרת התקנות".

כאמור, רק לאחר כשעה וחצי החתן שוחרר והאורחים הלכו הביתה מבלי להמשיך את האירוע.

ממשטרת ישראל נמסר: מדינת ישראל מתמודדת עם מגיפה שמפילה חללים רבים ומשביתה את חיי השיגרה ומשנה סידרי עולם במגזר החרדי. מדובר בתקופה מהקשות שהציבור העולמי ידע מאז המגפות שהתרחשו לפני כ- 100 שנה. המשטרה כפופה להוראות משרד הבריאות ובהתאם לדרישות הבריאותיות נעשית האכיפה לרבות כלל נושא ההתקהלויות והחתונות.  אולם לפני הכל שוטרי משטרת ישראל בהנחייה ברורה עוסקים בראש ובראשונה בהסברה על מנת לשכנע את הציבור בחשיבותן של ההוראות מצילות החיים, והאכיפה ומתן הדוחות הן רק בסופו של דבר. באשר לנושא החתונות אנו ערים לכאבם של הזוגות הצעירים ובני משפחותיהם שכל מטרתם להקים בית נאמן בישראל. אולם, בימים טרופים אלו חובת השמירה על החיים והבריאות גוברת על עריכת חתונות גדולות כמקובל. החוק הוא אחיד לכל המגזרים והמשטרה פועלת בהתאם. אנו דוחים כל טענה שבה יש מי שמנסה ליצור מצג מטעה לגבי עריכת אירועים כאילו שנעשו על פי החוק. במקרה דנן השוטרים שהגיעו למקום נחשפו לחתונה שבה השתתפו עשרות רבות של חוגגים מה שמעיד על כך שאין מדובר בארוע חוקי. אנו חוזרים ומדגישים עיכובו של האדם מהחתונה נעשה רק לאחר דקות ארוכות בהם ניסו השוטרים לזהות אותו, אולם הוא התעקש לא להזדהות בפני השוטרים בטענות שונות ומשונות. לאחר שהתמיד בסירובו הוא עוכב לתחנת המשטרה ורק שם מסר את זהותו, לאחר שאומתה הוא שוחרר. יש לציין כי השוטרים רשמו דוחות ע"ס 5000 ₪ לשלושה ממארגני הארוע ו-2 דוחות נוספים על ע"ס 500 ₪ לאנשים שהיו במקום. אנו חוזרים וקוראים לציבור להישמר על נפשו ולשים לב לכך שהחוק מחייב הזדהות על פי דרישת השוטרים. אין כאן מקום לשיקול דעת.

קורונה מזכרת בתיה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד