ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גוש שנאה

הנאצי שניסה לבצע טבח בבית הכנסת זעזע את הניצולים בבית המשפט

האיש שניסה לבצע טבח ביום כיפור בשנה החולפת בבית הכנסת בעיר האלה במזרח גרמניה, אמר דברים איומים בבית המשפט וזעזע את הניצולים

הנאצי שניסה לבצע טבח בבית הכנסת זעזע את הניצולים בבית המשפט
הרוצח בעיר האלה בגרמניה ביום כיפור צילום: מתוך מצלמת הקסדה

סטפן, צעיר בן 28 שהואשם בניסיון לבצע טבח שהיה יכול להיות הקשה ביותר בגרמניה מאז השואה, נקטע על ידי השופט ביום רביעי, כמה דקות לפני הצהרתו הסופית בפני בית המשפט. הרוצח ניסה לפרוץ לבית הכנסת ביום כיפור, אך הדלת היתה חזקה מספיק למנוע את כניסתו, היא המשיך במורד הרחוב ורצח שני אנשים חפים מפשע.

הנאום של הרוצח הכיל הכחשות שואה, מה שגרם לכמה עורכי דין המייצגים ניצולים לקרוא לשופט אורסולה מרטנס להתערב. עורך דין אחד, אלכסנדר הופמן, שייצג שניים מניצולי הפיגוע, ביקש מבית המשפט להקליט את ההצהרה, אך היא לא הוקלטה, מאחר והמעשה נחשב לעבירה פלילית בגרמניה.

הצהרת הנאשם אישרה את חששם של התובעים המשותפים, שרבים מהם היו אנשים יהודים בבית הכנסת בזמן הפיגוע: הם חששו זה מכבר שהנאשם ישתמש במשפט להפצת האידיאולוגיה שלו. במהלך ההצהרות שלהם, רבים מהתובעים ביקשו מהשופט שלא לתת לרוצח להשתמש בזכות הדיבור שלו.

זה היה סיום למשפט שנמשך 25 יום, כריסטינה פייסט, אחת מניצולי בית הכנסת שהשתתפו כמעט בכל הדיונים, אמרה כי היא "הרגישה רע מאד ביום רביעי בהשוואה לדיונים אחרים בגלל דבריו של הרוצח".

בסך הכל היו יותר מ-40 תובעים משותפים, המייצגים 52 אנשים שהיו בבית הכנסת בזמן הפיגוע, קרובי משפחה של שני האנשים שנרצחו, כמו גם אנשים שנורו ונפצעו על ידי העבריין בזמן בריחתו

השופט צפוי למסור את פסק הדין של בית המשפט ב-21 בדצמבר.

 

נאצי גרמניה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד