י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבטיח את עתידו

פוטין חסין לכל החיים: לא יועמד לדין לעולם

חברים בפרלמנט הרוסי תומכים בחבילת רפורמות אותן מקדם הנשיא פוטין | החוק ירחיב את חסינותו של פוטין לכל חייו, כך שלא יהיה ניתן בעתיד לעצור אותו או לערוך חיפוש בביתו 

פוטין חסין לכל החיים: לא יועמד לדין לעולם
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

חברי פרלמנט רוסים תמכו בתוכנית להעניק לנשיאיהם חסינות לכל החיים מפני העמדה לדין, כחלק מחבילת הרפורמות אותן קידם ולדימיר פוטין.

חוק החסינות ירחיב את חסינותו של פוטין לכל הפעולות שבוצעו בחייו, ולא רק בתקופת כהונתו. כללי החסינות החדשים היו חלק מרפורמות חוקתיות שקודמו על ידי פוטין ואושרו על ידי המצביעים הרוסים במשאל עם בקיץ האחרון. הצעת החוק החדשה פירושה שלא ניתן יהיה לעצור או לחקור את הנשיא, ולא ניתן יהיה לחפש בביתו, במשרדו ובאבזירי תקשורת שלו.

החוק הקשה על עקיפת חסינותו של נשיא לשעבר, ויצריך הצבעה ברוב גדול בבית העליון לטענות של בגידה או פשעים חמורים אחרים. ההצעה עברה כעת את הקריאה השלישית שלה בבית התחתון, אך היא עדיין חייבת להיות מאושרת על ידי הבית העליון וחייבת את חתימתו של הנשיא פוטין עצמו. אך לא נראה כי יהיו הפתעות.

נשיאים לשעבר כבר נהנים מחסינות לכל החיים בגין פשעים שבוצעו בזמן תפקידם, לאחר חקיקה שקודמה על-ידי בוריס ילצין שהעביר את המושכות לפוטין ב-1999.

מאז שהתפטר ילצין ביום האחרון של המאה ה-20, פוטין היה כל הזמן בשלטון כנשיא או כראש ממשלה. ילצין מת בשנת 2007, כלומר החוק החדש יחול רק על פוטין ובני בריתו דמיטרי מדבדב, שהיה נשיא בין השנים 2008-2012.

אם פוטין יתמודד פעמיים נוספות, ויהיה בקו הבריאות, הוא יכול להישאר בשלטון עד 2036 אז הוא יהיה בן 83. בין השנים 2008 ל-2012 עבר פוטין לתפקידו של ראש הממשלה בזמן שדמטרי מדבדב היה בתפקיד הנשיא, מהלך שהוא יכול לחזור עליו בתיאוריה.

ולדימיר פוטין חסינות רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד