ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"אני לא יודע"

שופט גנב סכום עתק מקופות צדקה של נכים וקשישים

שופט לשעבר שהודה בגניבת כמעט 73,000$ מקופת בית משפט לנוער ולקוחות משפטיים לשעבר, נידון לארבע שנות מאסר

שופט גנב סכום עתק מקופות צדקה של נכים וקשישים
בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

דאגלס לי פטרסון, שופט מחוזי לשעבר בן 38 ממחוז לימסטון שבאלבמה - ארה"ב, נידון ביום שלישי לאחר שהודה באוקטובר האחרון בשלושה אישומים, כולל שימוש בתפקידו למען רווח אישי, ניצול כספי של קשישים וגניבה, כך אמר התובע הכללי סטיב מרשל.

"ראוי שפטרסון יקבל עונש חמור על פשעיו, אך הבאנו מידה של צדק עבור קורבנותיו," אמר מרשל בהצהרה. "הוא בגד באזרחי מחוז לימסטון וניצל את אלה שסמכו עליו, וגנב מהפגיעים ביותר בקרבנו - ילדים, נכים וקשישים".

במסגרת הסדר טיעון, הודה פטרסון, שהתפטר ביולי האחרון לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בשנה שעברה, בגניבת 47,800 דולר מקרן השירות לבית המשפט לנוער במחוז לימסטון, שעליה פיקח כשופט בית המשפט לנוער במחוז.

התובעים אמרו שהוא כתב לעצמו 70 צ'קים מהקרן, השופט לשעבר הודה גם כי טרם היותו שופט בשנת 2016, עבד כעורך דין פרטי וניצל כלכלית קשיש נכה שגר בבית אבות. התובעים אמרו כי פטרסון גנב כ-47,000 $ מהקשיש שהלך לעולמו בשנת 2015, אך כבר החזיר כ- 22,000 $ לבתו.

פטרסון הודה גם כי בזמן שעבד במשרד פרטי ביולי 2015, הוא גנב 601 דולר מלקוח אחר שלוש שנים לאחר שהאיש מת.

השופט גזר 16 שנים על פטרסון, אך פיצל אותן, הוא ירצה במיידי ארבע שנות מאסר ואחריהן שש שנות מאסר על תנאי. אם לא יצליח לעמוד בתנאי המבחן, ניתן היה להורות על פטרסון לרצות את יתרת עונשו בכלא, עוד 12 שנה.

השופט לשעבר אמר שהוא חש "חרטה עמוקה" ו"מבקש סליחה על התנהלותו", אך שופט שמונה במיוחד לתיק לא התרגש, "ההתנצלויות שלך וביטויי החרטה שלך מצלצלים די חלולים", אמר השופט סטיבן האדוק לפטרסון.

לפטרסון, בינתיים, לא היו תשובות כשנשאל על ידי עיתונאים מה הניע אותו לגנוב כשהוא הובל מבית המשפט ביום שלישי, כך דווח ערוץ דיווח WBRC. "אני לא יודע" אמר פטרסון.

אלבמה שופט קופות צדקה גניבת קופות צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד