י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברוב זעום

הסנאט האמריקאי הצביע נגד ביטול מכירת ה-F 35 לאמירויות

הסנאט האמריקני הצביע הלילה (חמישי) נגד הניסיון לחסום את מכירתם של מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות | העסקה, נאמדת בסכום של 23 מיליארד דולר

הסנאט האמריקאי הצביע נגד ביטול מכירת ה-F 35 לאמירויות
אילוסטרציה צילום: לוקהיד מרטין

כחלק מהביקורת של גורמים אמריקאים לגבי עסקת מטוסי F35, התקיימה הצבעה הלילה בסנאט, ו-49 סנאטורים תמכו בהצעה למנוע את המכירה, ו-47 התנגדו לניסיון מניעת העסקה, שנאמדת בסכום של 23 מיליארד דולר.

מכירתם של המטוסים נחשבת לאחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בהחלטה על נורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל, אך גרמה לחברי סנאט דמוקרטיים לחשוש כי המהלך עלול להוביל לאי יציבות במזרח התיכון.

שני סנאטורים דמוקרטים מאריזונה הצביעו גם הם נגד ההחלטה למנוע את המכירה, ובכך שברו את הקו המפלגתי. ייתכן שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן יבחן מחדש את הסוגייה. ההערכה כי הוא לא יטרפד את מכירת המטוסים לאמירויות, אך הוא עשוי להציב תנאים למימוש העסקה.

במהלך הלילה הוגשו שתי הצעות שונות למניעת עסקאות, אחת זכתה ל-46 תומכים לעומת 50 מתנגדים, והשנייה ל-47 תומכים לעומת 49 מתנגדים. לפני ההצבעה הודיע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי הוא יטיל וטו על ההחלטות אם הן יאושרו בסנאט.

בהצהרה של הבית הלבן נאמר כי "העסקה נתמכת באופן ישיר במדיניות החוץ של ארה"ב וביעדי הביטחון הלאומי שלה, ומאפשרת לאיחוד האמירויות להרתיע את התנהגותה התוקפנית ההולכת וגוברת של איראן ואיומיה לאור הסכם הנורמליזציה עם ישראל". הסיבה לניסיון חסימת המכירה, חברי קונגרס חוששים כי ייעשה שימוש בנשק כדי לפגוע באזרחים בלחימה בתימן, וכי ידע סודי לגבי המטוס עלול ליפול לידי ידיים עוינות.

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, אמר השבוע כי ישראל "מרגישה מאוד בנוח עם מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות". את הדברים אמר לרשת MSNBC. "אנחנו מאמינים שעסקת הנשק הזו לא מפרה את המחויבות האמריקאית ליתרון האיכותי של ישראל, איחוד האמירויות היא בעלת ברית של ישראל מול איראן".

ועדת הסנאט מטוס קרב אדיר F35 איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד