י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההשעיה תימשך?

השחקנים היללו את היטלר ותמכו בהכנת סבון מיהודים

שחקני רוגבי ארגנטינאים הושעו לאחר שהתגלו ברשת מספר פוסטים אנטישמיים שהם כתבו, אך הוחזרו לקבוצה כעבור מספר ימים

השחקנים היללו את היטלר ותמכו בהכנת סבון מיהודים
שחקני רוגבי // אילוסטרציה צילום: Pixabay

שלושה שחקנים מקבוצת הרוגבי הלאומית של ארגנטינה הושעו לאחר שהודעות אנטישמיות מלפני עשור התגלו בטוויטר והופצו ברשתות החברתיות. אולם יומיים לאחר מכן, בעקבות לחץ מצד חברי הנבחרת ומועדוני רוגבי ארגנטינאים אחרים, איגוד הרוגבי בארגנטינה החזיר את השחקנים, שהורשו לשחק במשחקים הקרובים.

המסרים היו גם נגד אנשים שחורים ומהגרים ממדינות שכנות, הם פורסמו בשנים 2011-12 על ידי פבלו מטרה, קפטן הקבוצה, כמו גם גואידו פטי וסנטיאגו סוצ'ינו, והתגלו בשבוע שעבר.

"איזה בלגן יכול להיות בווילה קרספו אם היטלר היה בחיים", כתב סוסינו בהתייחס לקבוצת הרוגבי עם המון אוהדים יהודים. לקבוצה "וילה קרספו" הוצמד האשטאג המתייחס לרעיון להרוג יהודים כדי להכין סבון. בציוץ אחר לעג סוצ'ינו לברית מילה והתייחס לתאוריות אנטישמיות.צמטרה דיבר על "דריסת שחורים" עם מכוניתו וזלזל בבוליביאנים ובפרגוואים.

ארגון הגג היהודי הארגנטיני DAIA, הגיב על הדברים בטוויטר. "השנאה והגזענות שהם מתייחסים לקבוצות שונות חושפים את הזלזול בשוויון ובמגוון האנושי ממי שהוא היום אחד מנציגי ארגנטינה", נמסר מהארגון.

ממועדון הרוגבי היהודי היחיד בארגנטינה, 'סוסיאדד הברייקה ארגנטינה', נמסר כי זו לא בעיה של הספורט. "הבעיה היא בחברה שלנו, שהיא יותר ויותר אלימה ועם חוסר ערכים", אמר נשיא המועדון, ג'ונתן למקוביץ' בראיון שנתן ל-C5N TV. "חינוך הוא המפתח".

איגוד הרוגבי בארגנטינה פתח בהליך משמעתי והודיע כי השעייתם של השחקנים תימשך "עד להגדרת מצבם המשמעתי". עוד נמסר, כי "איחוד הרוגבי בארגנטינה מגנה כל מקרה של דברי שטנה ורואה את זה לא מקובל להביע דעות אלה על ידי אנשים שמייצגים את ארצנו", נאמר בהצהרתה לאחר שהציוצים ספגו ביקורת ציבורית.

אנטישמיות ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד