כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הגר"ל מינצברג התמוטט באמצע ה'דינר'

קהל עדת ירושלים-המתמידים, חגגו 60 שנה להיווסדם • בעיצומו של הדינר, התמוטט רבה של הקהילה - הגר"ל מינצברג, ופונה ל'שערי צדק' • הפראמדיק: בצקת קשה או אירוע מוחי

הגר"ל מינצברג cבשבת התאחדות במירון עם תלמידיו, צילום: יצחק לב ארי
הגר"ל מינצברג cבשבת התאחדות במירון עם תלמידיו, צילום: יצחק לב ארי

מאות אברכים מקהילת 'קהל עדת ירושלים - המתמידים' הגיעו מיד לאחר צאת השבת, לאולמי 'האחוזה' בירושלים.

האירוע אותו באו לציין היה 60 שנה להקמת הזרם, שהינו פלג שהולך וגדל. הזרם שהוקם מפליטי 'העדה החרדית' והקהילה הירושלמית. 'המתמידים' מונהג שנים ארוכות על ידי הגר"ל מינצברג, הנהנה ממעמד של אדמו"ר.

במשך שנות הנהגתו הוא החדיר את נושא הלימוד בעיון, והפך את בחורי הישיבה לבחורים היכולים לעמוד בכבוד בהתמודדות מול בחורים מישיבות ליטאיות נחשבות, בסוגיות החמורת שבש"ס.

הערב, לציון 60 שנה למוסדות, הוחלט לערוך דינר מיוחד, ולגייס כספים למוסדות הנמצאים בתקופה כלכלית קשה.

הדינר נערך בפאר והדר, עיתון 'המבשר' ו'שפע שוק' נתנו את החסות לאירוע, והאולם מלא במאות אברכים ונדיבים, שבאו בכדי להוזיל מהונם לטובת המוסדות.

מסמר האירוע היה נאומו של הגר"ל מינצברג, שדיבר כשקולו חנוק מדמעות, על מצוקת המוסדות. בדבריו הודה לקב"ה על רוב חסדיו ועל כך שהמוסדות עומדים במשך 60 שנה בורה שהיא למעלה מדרך הטבע.

כשעה לאחר נאומו, התמוטט הגר"ל מינצברג, ואיבד את הכרתו, ככל הנראה. באולם השתררה דממה מצמררת. כוחות ההצלה הוזעקו למקום, הופנו לחדר צדדי, והודיעו כי יש לפנות את הגר"ל מינצברג באופן מידי לבית החולים.

הגר"ל בן ה-70, פונה על ידי ניידת נט"ן לבית החולים שערי צדק, ומתנדבי ההצלה במקום מעריכים כי הוא עבר אירוע מוחי קל או בצקת קשה במיוחד, ככל הנראה כתוצאה מההתרגשות הגדולה בה היה נתון.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד