י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגניבות בעיר החרדית

יוגשו כתבי אישום: פירקו וגנבו חלקי רכבים

תופעת גניבת הממירים הקטליטיים שפורסמה ב'בחדרי חרדים', מגיעה לידי הגשת כתבי אישום נגד חולייה שעסקה בנושא | אתמול, סיימה המשטרה את החקירה בעניינם של שבעה, החשודים כי גנבו ממירים מרכבים בשורה של ערים ברחבי הארץ, בין היתר במודיעין עילית | היום מתכוונת המשטרה להגיש נגדם כתבי אישום

יוגשו כתבי אישום: פירקו וגנבו חלקי רכבים
אילוסטרציה צילום: Unsplash

המשטרה סיימה אתמול (רביעי) את החקירה שעסקה בחשד לפירוק וגניבת חלקי רכבים - ממירים קטליטיים בשווי עשרות אלפי שקלים, בין היתר בעיר מודיעין עילית. במהלך היום, יוגשו כתבי אישום נגד 3 נאשמים בגין ריבוי מקרים של פירוק חלקים מרכב וקשירת קשר לפשע.

החקירה התנהלה בראשותה של יחידת של יחידת  אתג"ר (איתור ותפיסת גנבי רכב)  בלהב 433, בשיתוף מרחב שרון מחוז מרכז ויחידת יהלום ברשות המיסים.

במהלך ימי החקירה נעצרו ונחקרו 7 מעורבים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו. ממצאי החקירה עלה כי הנאשמים חברו יחדיו במספר רב של אירועים בהם פורקו ונגנבו ממרים קטליטיים מכלי רכב ברחובות, חולון, פתח תקווה, אלעד, כפר סבא, מודיעין עילית וחדרה.

במהלך היום, יוגשו כאמור על ידי התביעה המשטרתית לבית משפט השלום בראשון לציון כתבי אישום נגד החשודים המרכזיים. לשניים מהם מיוחסים 14 אירועים שונים של גניבות של ממירים קטליטיים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתקופה האחרונה הצטברו עדויות רבות מתושבים בערים החרדיות, אודות גניבת ממירים קטליטיים, חלק משמעותי ברכבים מדגם טויוטה פריוס. הסיבה לגניבת החלק הספציפי, מסבירים המומחים, הוא החומר ממנו הוא עשוי - 'פלדיום'.

על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מדובר בתופעה נרחבת, והמוסכניקים מספרים על עשרות רכבים להם נגנב הממיר הקטליטי, כשמחיר תיקון הרכב אחרי ניסור הממיר, מגיע לאלפי שקלים.

הממיר הקטליטי, הוא רכיב בצנרת הפליטה במרבית כלי הרכב, כולל בתוכו חומר בשם 'פלדיום' אותו מחפשים גנבי הרכב וכאמור גם מוצאים. הוא מורכב בדרך כלל בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי, ובנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי דמוי חלת דבש המצופה בזרזים שונים. 

כתב אישום גניבת רכב גנבים חוליית גנבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד